استخوانهای دوست داشتنی من

استخوانهای دوست داشتنی من ٬آثار حجمی هنرمند جوان «آرزو جباری» در گالری «فردا » به نمایش گذاشته شد. آرزوجباری متولد ۱۳تیر سال ۶۶ ۱۳ هجری خورشیدی ودانش آموخته ی گرافیک است .
در تعداد زیادی نمایشگاه نقاشی گروهی شرکت داشته است و این بار در دومین نمایشگاه انفرادی اش نتیجه ی سه سال کار و هنر ش را در غالب «۵۰» قاب ارائه کرده است. او درباره ی آثارش به هنرلند اینچنین گفت :
اینکه در این مجموعه چه چیزی بیان شده است کاملاً ربط به تاریخ دارد. تاریخ را با فانتزیهای ذهنی خودم تلفیق کردم و اینکه در حال حاضر چه اتفاقی دارد می افتد و چه تاریخی داریم و تاریخ ما در گذشته چه بوده است.
ایده ی این آثار از یک استخوان ساده دریک غذا شروع شد وسه سال جمع آوری ومومیایی کردن استخوانها برای بالا رفتن ماندگاری و جمع آوری متریال اولیه زمان صرف شد. اینکه این نمایشگاه چه اهدافی را دنبال می کند از دو بخش تشکیل شده است.
یک بخشش تاریخ گذشته ماست که دوست داشتم ودر ذهنم بود کهشاید اقوامی بوده اند که شاهزاده وار بادغدغه های خودشان باشکار حیوانات وقدرت طلبی زندگی می کرده اند وبرای همین تعدادی از قابها باپس زمینه ی مخمل کارشده است ٬چون مخمل برای من نشانه ی اشرافی گری وتجمل است. و پس زمینه ی بقیه ی کارها از فلز کار شده است و مدیوم هایی که امروز باهاشون درگیریم٬
مثل صفحه کامپیوتر٬موبایل وهندزفری و…
خواستم عصر حال را ببرم به آینده و از آینده بر گردانم به گذشته .
در واقع نگاه آینده ها را آوردم به زمان حال که بدانند که در این عصر نو٬ ما با چه چیزهایی درگیریم مثل گوشی موبایل که همه مون درگیرش هستیم . مدیوم ها و وسایلی که در تابلوها استفاده کرده ام ٬هیچ چیز خیلی گرانقیمت و با ارزشی نیستند.
استخوان که همه ی ما بارها وبارها سرسفره هایمان باهاش بر خورد کردیم ودیدیم .

استخوانهای دوست داشتنی من

درسته که مواد استفاده شده حالت مردن وازبین رفتن دارند اما کمی که نگاه ودقت کنیم چیزی مثل حسرت به زندگی انگار دوست داشتند دوباره به زندگی برگردند ودارند صحبت می کنند ودلیل اینکه قابهارا خودم ساختم این بود که خواستم ٬حالتی از تابوت رانشان بدهم وفلز را به قابها اضافه کردم وچوبهای سوخته شده را نیز. فیگورهای استخوانها بسیار به فیگور های زنانه نزدیک است و بیانی از زنانگی در چیدمان این استخوانها برای بیننده محسوس است. حتی نخهای رنگی نمادی از زن بودن است که در تضاد باتکه های مس در چیدمان قابها به چشم می خورد .

این نمایشگاه امشب پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه  به کار خود پایان داد.
هنرلند همراه همیشگی هنرمندان .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

96 − 95 =