استاد پری صابری: هنر چشم باز جامعه است

استاد پری صابری چهره جاوید تئاتر ایران هم با شرکت در نمایشگاه هنر و ایدز کمپین هنرمندان در حمایت از کودکان مبتلا به بیماری اج آی وی (ایدز) را همراهی کرد. این بانوی هنرمند درگفتگوی اختصاصی با هنرلند نکات مهمی را یادآور شد که خواندن آن را به دوستداران هنر توصیه می کنیم.

پری صابری گفت:«کیارستمی یکی از مهمترین فیلم سازان و هنرمندان کشور بوده وهست و باید «کیارستمی» را شناخت و شناساند و گفته شود او چه کارهایی انجام داده و چه اهمیتی داشته است، شاید در اذهان عمومی کیارستمی هنوزدرست شناخته نشده باشد.»

«پری صابری » کارگردان  به نام و باسابقه ی تئاتر و نویسنده ای که بیشتر در زمینه ی متون و ادبیات کهن ایران از جمله شاهنامه و مولانا فعالیت می کند، از میهمانان ویژه ی افتتاحیه ی نخستین نمایشگاه «هنرواچ.ای.وی» در «پردیس ملت» بود.

 او که به تازگی اجرای موفق «شمس پرنده» را که در سعد آباد و در فضای باز به روی صحنه برده است، هنروهنرمند را اینگونه تعریف می کند:

«هنر چشم باز جامعه است»و«هنر» نوعی آگاهی ست که چشم انسانها را به دنیا بازمی کند و این امر ممارست خاصی را در اطلاع رسانی ، آگاهی و آموزش دادن می طلبد، هنر در روح  تمامی ایرانیان وجود دارد و این نشانه قدرت هنر و هنرمندان، نه تنها در ایران، بلکه در همه ی جهان است.

به نظر«صابری» باید نظر جوانان را به این ثروت عظیم و بی نظیری که زیر پایشان است جلب کنیم.

وی گفت: «توسعه ی هنر در هر زمینه، حلقه ای را درست می کند و این حلقه باعث پیشرفت هنر وهمچنین ذوق مخاطبان می شود البته این نکته حائز اهمیت است که هر چقدر فعالیت های هنری قدرتمند شود بدنه ی جامعه محکم تر خواهد شد».

پری صابری و فرح اصولی
استادان پری صابری و فرح اصولی

پری صابری معتقد است هنرمند های غیر واقعی به مرور زمان از بین خواهد رفت از نظر او هیچ کس مانند «حافظ» مصیبت زمان را حس نکرده و توانسته حرف خود را بزند و مردم با شناخت هنرمندان واقعی پذیرای حرفهای آنان هستند هنرمندهای واقعی با هنرش شناخته می شود مانند شعرای جوان که همگی «فروغ فرخزاد» را الگوی خود می دانند و تحت تاثیراشعار او هستند و این دلیلی جز سیال بودن هنر نیست و هنر، زمان و مرز نمی شناسد و تاثیرات خود را می گذارد و این اثر روز به روز بیشتر خواهد شد و به همین دلیل است که فروغ میگوید: «تنها صداست که میماند».

استاد پری صابری همچنین این نمایشگاه را بازتابی از هنر هنرمندان درحمایت از بیماران ایدز دانست و در پایان گفت: «درچنین نمایشگاهایی باید از افرادی که دانش و آموزش لازم را دیده اند برای توضیح آثار استفاده کرد.»


عکسهای اختصاصی هنرلند از رحمان کاظمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 5 =