استاد اکبر عالمی، مدرس سینما و تلویزیون درگذشت

هنرلند | دکتر اکبر عالمی (۱۸ تیر ۱۳۲۴ – ۲۲ مهر ۱۳۹۹) مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند.
وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای دکترای سینما از انگلستان و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.
برنامه « آن روی سکه » از جمله برنامه های پربیننده تلویزیون ایران بود که با اجرای این هنرمند درخاطره ها باقی مانده است. وی که به کرونا مبتلا شده بود عصردیروز در ۷۵ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرحوم عالمی تجربه بازیگری را با فیلم بابا نان داد درسال ۱۳۵۱ در کارنامه دارد. وی همچنین مدتی ریاست لابراتوار وزارت فرهنگ و آموزش عالی و مسئولیت لابراتوارهای سازمان صدا و سیما را نیز عهده دار بود.

عالمی و هنر هفتم

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید


عالمی در دهه ۷۰ مجری و کارشناس برنامه هنرهفتم بود که به عقیدهٔ بسیاری اثرگذارترین برنامهٔ تلویزیون در رابطه با سینما بوده است.
وی به عنوان مجری‌کارشناس در برنامهٔ سینما ماوراء نیز فعالیت داشته و همچنین از اعضای انجمن مدرسان سینما است.

از دیگر کارهای ماندگار وی گویندگی مجموعه پنج قسمتی جهان، آفریده هنر درباره تاریخ هنر و مستند چرا زیبایی مهم است؟ درباره فلسفهٔ زیبایی در هنر و مجموعهٔ پنج قسمتی نوابغ عکاسی دربارهٔ تاریخ عکاسی به تهیه‌کنندگی و مدیریت دوبلاژ بهزاد زهرایی را می‌توان نام برد.
از فعالیت های هنری وی می توان به ساخت برنامه های هنری و فرهنگی تلویزیونی در زمینه سینما همراه با اجراهای حرفه ای و ماندگار و نقدهای تأثیرگذار فیلم، چند دهه تدریس در دانشگاه های هنر، مدیریت لابراتوارهای سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت حدود ۳۰ فیلم مستند برای صنایع داروسازی، پتروشیمی، نساجی و چوب به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، عربی اشاره کرد.سرزمین هنر این ضایعه غم انگیز را به خانواده محترم وی، همچنین به جامعه هنری کشور تسلیت عرض می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

63 + = 73