از فرش قرمز تا فتوکال در جشنواره فیلم فجر

از فرش قرمز تا فتوکال در جشنواره فیلم فجر

فاطمه بیات

مراسم فرش قرمز همیشه یکی از جذاب ترین مراسم جنبی جشنواره های سینمایی به شمار می رود. پس از جنجالهای فراوان بر سر مراسم نمادین فرش قرمز در دوره های گذشته ی جشنواره ی فیلم فجر امسال از فرش قرمز در جشنواره ی فیلم فجر خبری نیست و به جای آن عوامل فیلمها در مراسم مشابهی با نام فتوکال شرکت می کنند. یادداشت کوتاهی که خواهید خواند نوشته ی ارسالی خانم فاطمه بیات عکاس خبری و همکار افتخاری ماست که به همین مناسبت نوشته شده است.

 

فرش قرمز واژه ای است که در بدو تولد برای سیاستمداران پهن می شد و رفته رفته فرش قرمز پا به عرصه ی هنرمندان و جشنواره های جهانی گذاشت، و حال فرش قرمز پهن می شود برای کودکانی که از روی اجبار تن به کار می دهند.فرش قرمزی که در انتهای آن یکی از آرزو های بچه ها به کمین نشسته است تا برآورده شود.

این داستان کار زیبایی است که شاهین صمد پور کلید زده است.

پرفروش ترین فیلم های جهان فیلم های طنز و عاشقانه هستند.خنده دار،پر مخاطب ترین واژه ایی است که نظر تمامی کاربران اینستاگرام را به خود جلب کرده است ،البته خنده دار به هر قیمتی.دلقک بازی های مسخره ،استفاده از الفاظ خلاف ادب،حرکات مبنی بر تبرج،نمایش دارایی ها و هزاران استفاده های بی مصرف از این فضای های مجازی که باید مارا به خود بیاورد تا یک دگرگونی در این شبکه های اجتماعی رخ دهد.

ولی در عوض ما شاهد پهن شدن فرش قرمز برای شاخ ها اینستاگرام می شویم.شاخ هایی که تنها دلیل بزرگ شدن ان ها مادیات، دلقک بازی ها و هزاران چیزهای دیگر است که تنها کپی است از روی موزیک،فیلم یا هر چیز بی مایه ی دیگر.

ونسل ما شاید دیگر شاهد خلاقیت های تصویری نباشد،و لزوم بر تأکید است که فرش قرمز نماد شکوه و جلوه است،باعث نشویم هجویات جلوه پیدا کنند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 8 = 1