از سرنوشت نگاهی آسیب شناسانه به کودکان بی سرپرست

” از سرنوشت “؛ نگاه آسیب شناسانه وامیدواربه امروز وفردای کودکان بدون سرپرست | جبارآذین | درام آسیب شناسانه خانوادگی و اجتماعی«از سرنوشت» از معدود مجموعه های به نسبت خوب نوشته و ساخته شده شبکه دوم تلویزیون است.

این مجموعه با محوریت داستان ویژه دو کودک که همراه کودکانی مانند خود در یک مرکز خیریه ی مردمی به نام «خانه سالاری» مورد توجه و مراقبت و آموزش هستند، از زوایای غیر کلیشه ای و نگرشی تحلیل گونه به زندگی، موقعیت، کاستی ها و ویژگی های این نوع کودکان در جامعه می پردازد و تماشاگر را بافراز و فرود زندگی آن ها همراه و همدل می کند.

گرچه پبشتر درباره کودکان بدون سرپرست که زیر نظر بهزیستی و زیر مجموعه ها و تشکل های مشابه مردمی، فیلم و سریال ساخته شده، ولی کمتر اثری مانند «از سرنوشت» به معرفی و شناسایی واقعگرا و باورپذیر روانشناختی، انسانی و اجتماعی آن ها پرداخته و بدون شعر و شعار از نقش خیران و سازمان های دولتی و ملی و مردمی در این ارتباط سخن گفته است.

بچه های خانه سالاری

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

“سهراب” و “هاشم” کودکانی هستند که در «خانه سالاری» زندگی می کنند. پیگیری نوع زندگی و عملکردهای آن ها در مواجهه بامخاطرات، مشکلات و موانع و مسائل اجتماعی و سهم آنها و دیگران در خودسازی و حتی خود ویرانی، در سه فصل سریال «ازسرنوشت»، به تصویر در آمده و مسیر پرالتهاب و پرحادثه زندگی آن دو از کودکی تا نوجوانی و جوانی…بازگو شده است که از منظرداستان سازی و نگارش فیلمنامه،کارگردانی هوشمندانه و بازیهای خوب بازیگران آن حایز اهمیت و توجه است.

سریال از سرنوشت
سریال از سرنوشت

با آنکه قهرمانهای «ازسرنوشت» برای بافتن گلیم زندگی خود از وادی های تلخ و سیاه عبورمی کنند، اما امیدواراند و به فردای بهتر نظردارند و این از جمله ویژگی های این مجموعه است که با اندکی کوتاهی و لغزش می توانست «از سرنوشت» را تبدیل به سریالی تلخ و سیاه کند که به مدد نگرشهای مثبت نویسندگان و کارگردان های کاربلد آن به سلامتی از این جاده گذشته و همپای کاراکترهای اصلی سریال و مخاطب به روشنایی ها امیدبسته است.

ازسرنوشت ازمجموعه های به یادماندنی تلویزیونی است که اغلب سریالهای آن نه تنها به یادماندنی نیستند که به سختی قابل تحمل اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

36 − 32 =