از زیرزمین تا روى ناو…

tataloo2

از زیرزمین تا روى ناو…

محمد حسنی

امیر حسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو خواننده اى زیر زمینى ،چهره اى که همه ما او را به عنوان خواننده رپ میشناسیم و رپ هم اصولاً از نظر مقامات ما رد شده و کلاً مناسباتى با وزارت ارشاد و سایر وزارتخانه ها و سیاست هاى نظام و سلیقه هاى مسئولین ما ندارد،  دست به کار عجیبی زده است که از دیدمنتقدان مغفول مانده است.

در روزهائی که جامعه در التهاب مذاکرات هسته ای ایران و۵+۱ بود ودرست پس از توافق هسته اى یک کلیپ با همین مضمون وبا پیام ( هیچ قدرتى در دنیا نمیتواند ایران را از داشتن انرژى هسته اى محروم کند) تهیه ودر دنیاى مجازى منتشر کرد .این کار وی وپیام شعر او حرف آن روزهای مردم و دولت به شمار می رفت و ازاین حیث قابل توجه است.

اما نکته عجیب ماجرا این بود که او ویدئو کلیپ خود را درمحلی ضبط کرده است که از جمله نقاط استراتزیک نظامی به شمار می رود وورود به آن مقدمات سخت امنیتی را می طلبد.او این بار نه در محیط مخفی وزیرزمینی بلکه ترانه خود را برروی یک رزمناو ارتش جمهوری اسلامی ایران میخواند!

جالبتر اینکه تعدادى سرباز  ملبس به لباس مقدس سربازی نیز به عنوان همخوان و بازیگر  وی را دراجرای این کلیپ یاری کرده اند!!!!

“امیر تتلو”صرفنظر از هر چیز خواننده ای است که مخاطبانی در میان نسل جوان پیداکرده است ولو آنکه طرفداران اونوجوانانی باشند که اغلب پاسخ منطقى براى اینکه چرا طرفدار او هستند ندارند و ترانه های او  مورد تائید برخی از خانواده ها نیست !

و اکنون بخشی از خانواده های ایرانی با دوگانگی و تضادی درشناخت مواجه گردیده اند.ازیکسو استفاده برخی پسران از  تتو و گوشواره ورقص وآواز رپ را به عنوان یک ناهنجاری و برخورد پلیس وناهیان منکر با این پدیده؛ و از سوی دیگر حضور چهره شاخص رپ بر روی ناوجنگی کشور با همین هیبت وهمراهی یگان نظامی درخواندن ترانه وی ولو با مضمون میهنی!

چه می شود جوانى که در سیاست هاى فرهنگی هنری کشور جایى ندارد و  حتى مجوز  وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را هم  ندارد می تواند برروی ناو جنگی بخواند ولی یک گروه سنتی یا یک گروه موسیقی محلی نمی تواند با دردست داشتن مجوز وزارت متبوع در یک سالن عمومی  در درون شهر کنسرت برگزار کند!

مسؤلان محترم باید این موضوع را روشن کنند که چگونه خواننده آهنگهایى «همچون کى از پشت لباستو میبنده ؟» که ویدئو موزیک هاى او با ریتم شیش وهشت از شبکه هایى که برخی از اقشار جامعه ومسؤلان نظامی وانتظامی آن را شبکه هاى شیطان نامگدارى می کنند  !!!  به روى ناو نظامى جمهورى اسلامى با تعداد کثیرى سرباز نظام جمهورى اسلامى می رود و شروع به خواندن اهنگی درباره انرژى هسته اى میکند؟ و در اخر این کلیپ از حفاظت ناجا و سردار و ارتش و… تشکر جانانه اى هم میکند، اما هنرمندان سرشناس وخوانندگان فاخر موسیقی محلی وسنتی ایران نمی توانند به راحتی کنسرت اجرا کنند وحتی مردمی که به دیدن این کنسرتها می روند به فسق وفجورمتهم میشوند!

ضمن احترام به تمام جوانان ایرانی که عشق میهن را درسینه دارند از دوستانی که هم درسیاست ، هم دردیانت، هم در رزم ،وهم درفرهنگ وهنر ،صاحب رأی ونظر هستند انتظار می رود یک سیاست واحد را درقبال مسائل فرهنگی وهنری جامعه درپیش گرفته و فرهنگ وهنر را بر سر دو راهی قرار ندهند. داشتن آگاهى از عواقب تصمیم هاى  اینچنینی توقع زیادی نیست!

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مصطفی می گوید

    با تشکر از مطالب خوب شما
    واقعا جای سوال هست که هیچ کدام از این مسئولین نمی دانستند که این فرد یک خواننده غیرمجاز یا زیرزمینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. حمید می گوید

    اسم اینارو میذارین خواننده?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

34 − 26 =