اختتامیه جشنواره ی تئاتر عروسکی- مبارک

“آسمان عروسکهای شهرمان به یاد “داوود رشیدی” همچنان آبی است”

شامگاه هفتم شهریور،شانزدهمین اختتامیه ی جشنواره ی بین المللی تئاتر عروسکی-مبارک به دیبری مرضیه برومند، با یادی از شوهر خواهر زنده یادش “داوود رشیدی” و کلیپی از بازی او در “هزار دستان” در تالار اصلی تئاتر شهر  به کار خود پایان داد.
در بخش خارجی، نمایش های”اودیسه” (روسیه)،”نویسنده”(هلند)، “شیرین”(افغانستان)،”ماه و خورشید”(لهستان)” بازتاب حقیقت”(هند)شایسته ی دریافت لوح شناخته شدند.
“هنرلند” در طول برگزاری جشنواره  توانسته است با مصاحبه های اختصاصی با کارگردانان داخلی و خارجی و گزارش از نمایش های منتخب، پوشش دهی مناسبی را داشته باشد.
“برومند”در سخنرانی اختتامیه گفت : برای اولین بار است که تمام کارهای اداری جشنواره در خارج از مجموعه اداری و در بخش خصوصی انجام شده است  که امیدوارم اتفاقی باشد تا دیگر گروهای جشنواره به بخش خصوصی اعتماد کنند.
همچنین مهدی شفیعی(مدیر هنرهای نمایشی)  دراین مراسم، دبیری سال آینده جشنواره نمایش عروسکی را به عهده مرضیه برومند گذاشت.
“مرجان پور غلام حسین”(کارگردان و عروسک گردان نمایش “پرواز ٧۴۵”) به دلیل شرکت در ستاد برگزاری جشنواره نتوانست جایزه ای را دریافت کند اما او از نظر منتقدان به عنوان برترین بازیگر و عروسک گردان برای این نمایش شناخته شد که “هنرلند”مصاحبه ی اختصاصی نیز بعد از اجرا با وی انجام داده است.
همچنین جوایزی هم به عنوان دستاورد به “هما جدیکار” (برای تئاتر عروسکی اصیل ایرانی) و “پوپک عظیمی”( برای کار گروهی)، “منیره مولوی‌زاده”( ساخت عروسک)، “مرتضی اسدی‌مرام”( سخت‌کوشی و ممارست در عرصه نمایش عروسکی)، “اسماعیلی” (حفظ آیین‌های سنتی و ادبیات شفاهی) اهدا شد.
کارگردانی اختتامیه این دوره از جشنواره بر عهده “امیر اثباتی” بود.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

65 − = 59