احیای فرهنگ و هنر نیازمند عنایت مقام معظم رهبری !

جبار آذین

احیای فرهنگ و هنر نیازمند عنایت مقام معظم رهبری | جبار آذین | سرزمین هنر | سینما

به نام خالق هنر و زیبایی سلام علیکم حضرت آقا !

این دومین نامه سرگشاده من در واقع رنجنامه اهالی فرهنگ و هنر به حضورشما است. نامه اول،دیده وخوانده شد،ولی پاسخ نداشت و مسوولان فرهنگ کشور ،در عمل آن را فراموش کردند. درنامه پیشین، از اوضاع خراب و نابسامان فرهنگ،هنر و سینمای کشور، برایتان نوشته بودم و اکنون که اوضاع خرابتر و اسفناک تر شده است، دومین نامه را می نویسم.

حضرت آقا!

من“جبارآذین” نویسنده و منقد سینما و تلویزیون و خادم و سرباز فرهنگی کشور هستم و سر و کارم با قلم و نظر و نقد است و هیچ مقام و سمتی درسینما، تلویزیون و هنر ندارم که برای منافع و اهداف شخصی،خدمت شما نامه بنویسم.

رنج و فقر و بیکاری و مشکلات کاری و زندگی اهالی هنر و سینما و رسانه و نبود شرایط لازم تولید آثار هنری فاخر و شاخص برای هنرمندان متعهد که مردم را به تماشای تولیدات فرهنگی با محتوا و ارزشمندتشویق کرده و عامل ارتقای فرهنگی جامعه باشد،تنها انگیزه نگارش این نامه و نامه نخست است.

حضرت آقا! هنرمندان دلسوز و مدیران کار بلد و منقدان متعهد،بارها از زوایای آسیب شناسانه با ارایه راهکارهای راهبردی، خطاب به مقام های اجرایی و مسوولان هنری و فرهنگی، مطالب فراوانی را نوشته و بازگو کرده اند، اماهر بار با بی اعتنایی و بی توجهی روبرو شده اند و حال خود و فرهنگ، نامطلوب تر شده است.

از همین رو، توجه و عنایتی بزرگ که بتواند راهگشا بوده و چرخ های هنر را به حرکت درآورد و هنرمندان و نویسندگان را به کار و فعالیت تشویق کند، فقط ازسوی حضرت عالی، می تواند صادر و اجرایی شود.

اهالی هنر امیدوار  هستند با رهنمود ها و فرمایشات شما، بازار سلامت هنر و فعالیت های هنرمندان، مجدد احیاشده و رونق گیرد. لطفا هنر را به هنرمندان و آثارهنری را به جامعه بازگردانید. والسلام

پ.ن: عکس آرشیوی از دیدار هنرمندان با رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۶/ خبرگزاری تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 2