اجرای گروه موسیقی «مشق عشق» در جشنواره «بین‌‌النهرین» هلند

گروه موسيقی «مشق عشق» ایران با سرپرستی و خوانندگی كوروش تيمورزاده در پنجمین دوره جشنواره بين‌المللی فرهنگی «بين‌ النهرين» هلند حضور يافت و آواي سازهای ايرانی در شهر لاهه طنين‌انداز شد.

اجرای گروه موسیقی «مشق عشق» در جشنواره «بین‌‌النهرین» هلند|سرزمین هنر|موسیقی

مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی «بین‌ النهرین» Mesopotamië Festival با دبیری محمد الأمین الکرخی Mohammad Amin شاعر عراقى مقیم هلند با اجرای گروه موسیقی «مشق عشق» کرمانشاه و با ترنم آسمانی آواهای ایرانی و کُردی همراه بود که ضمن استقبال شرکت کنندگان از این رویداد هنری؛ مورد استقبال مطبوعات و رسانه‌های گروهی کشور هلند نیز قرار گرفت.

گروه موسیقی «مشق عشق» کرمانشاه با سرپرستی و خوانندگی کوروش تیمورزاده به نمایندگی از کشور ایران در جشنواره بین‌المللی بین‌النهرین در کنار گروه‌هاى موسیقى از کشورهای هلند و سوریه حضوری بسیار پربار و موفق داشت.

در نخستین روز پنجمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی «بین‌ النهرین»، سید علی صالحی شاعر سرشناس ایرانی اشعار خود را به صورت آنلاین برای حاضران در سالن «لاک‌تیاتر» قرائت کرد که مورد استقبال قرار گرفت. ترجمه این اشعار به صورت همزمان، بر عهده برونو میرسیه شاعر سوئیسی برعهده داشت. در دومین روز نیز دو شاعر دیگر ایرانی به نام‌های محبوبه افشاری و محبوبه ابراهیمی با ترجمه همزمان برونو میرسیه اشعار خود را به صورت آنلاین قرائت کردند.

در این رویداد معتبر فرهنگی شاعرانی از کشورهای فرانسه، هلند، تونس، لبنان، سوریه، مصر، سوئد، اروگوئه، ایران و … اشعار خود را قرائت کردند.

در روزهای برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی بین‌النهرین ، ‏نمایشگاه آثار ‌نقاشی نیما خدایار هنرمند ایرانی نیز برپا شد.

محمد الأمین الکرخی مدیر و مؤسس جشنواره بین‌المللی فرهنگی «بین‌ النهرین» گفت: این جشنواره که با حمایت بنیاد «لاک‌تیاتر» Laaktheater با هدف تمرکز بر گفت‌ وگوی بین فرهنگ‌های هلندی و دیگر فرهنگ‌های جهان و با یاد و بزرگداشت شاعر بزرگ و سرشناس مظفر النواب برگزار شد که متأسفانه حدود دو ماه پیش، بدرود حیات گفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 6 =