آیا «مهران مدیری» از تلویزیون و شبکه خانگی می رود؟

مجری این روزهای برنامه دورهمی پس از ده سال برای نخستین بار در یک گفتگوی زنده ، میهمان  برنامه هفت شبکه سوم سیما شد.مهران مدیری در این برنامه صراحتا اعلام کرد :

در تلویزیون چیزهایی می شود بگوییم ، که تا به حال  پخش نمی شد و الان می شود ؛ و این حسن است و چیزهایی پخش نمی شود که من نمیفهم چرا پخش نمی شود!

و این طورادامه داد:

ما همه به شدت تحت تاثیر هالیوودیم و شناساندن ادبیات و سینمای جهان را وظیفه رسانه و مطبوعات است.

بیشتر به نظر می رسید علت دعوت از مهران مدیری  آگاهی بینندگان از برنامه های آینده او، و یا به نوعی خبر خداحافظی مدیری بعد از برنامه دورهمی و خداحافظیش از  شبکه های خانگی و ورودش در عرصه سینما بود، تا بررسی نقش  کمدی در سینما .

البته به صورت جسته و گریخته سوالاتی در این باره ، از مدیری پرسیده شد ولی مدیری به سوالات که در راستای اهدافش درسینما و فیلم جدیدش بوده را پاسخ داده است.

شهرتش  با  طنز« نوروزی ٧٢»با همکاری پرویز کاردان آغاز وبا « ساعت خوش » ، « پاورچین »،«شبهای برره»،« در حاشیه ٢و١» و با برنامه «دورهمی» ادامه پیدا کرده است.

اوگفت :طرح فیلم سینمایی« ساعت پنج عصر»را بر اساس شعر«لورکا»با همکاری خشایار الوند نوشتیم. این فیلم کمدی ،داستان فردی است که از هفت صبح تا پنج بعد از ظهر برای انجام دادن کاری که روز آخر کاری است مجبور میشود در بیمارستان و فضاهای خیابانی به دنبال انجام ان کار برود و در همین راستا اتفاقاتی برایش می افتد که یکی پس از دیگری بزرگتر میشوندو….

وی اضافه کرد: که شاید در هر سکانس بیش از هفتصد نفر بازیگر داشته باشیم که همه آنها مردم عادی  با دیالوگ های کوتاه هستند و نقش اصلی این فیلم سینمایی یک نفر است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

او از شروع کار خود تا دوماه دیگر خبر داد.

او در پاسخ به سوال  افخمی درباره تفاوت فیلم سازی تلویزیون و سینما اظهار کرد:

ما در طول این سالها فیلم نامه در معنی واقعی خود نداشتیم و بیشتر سلیقه ای و بداهه سر صحنه  کار میکردیم ولی در فیلم سینمایی باید فیلم نامه نوشته شود و دکوپاژ خوبی انجام شود.

او  در جواب به این  سوال که چرا دیگر در شبکه های خانگی کار نمیکنید پاسخ داد:

در طول سالها کار طاقت فرسا در تلویزیون،دوست دارم کمتر کار کنم و بیشتر در سینما فعالیت کنم . در تلویزیون، کمدی و سرگرم سازی مخاطبان برایمان مهم بود چون کمدی غالب بود و مردم اینگونه میخواستند و کمتر به محتوا توجه میشد ولی در سینما علاوه بر کمدی باید تاثیر گذار باشیم.

مدیری در بخشی از صحبت هایش اشاره ای زیرکانه به سیامک انصاری کرد و او را با هاردی مقایسه کرد و گفت دوست دارم حرفهای گنده به لحاظ فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی بزنم اما سرعت کار  در سیستم  تلویزیون کم و شرایط کار در تلویزیون سخت شده ولی در حوزه وزارت ارشاد میتوان بهتر این کار را انجام دهم.او از  « از قهوه تلخ » ،«  پاورچین »، « شبهای برره» ، « شوخی کردم» به عنوان بهترین کارهایش یاد کرد و توکیو بدون توقف را کاری ضعیف دانست.

افخمی پرسید : رامبد جوان خود را  به عنوان مجری شاد و و مدیری را مجری غمگین و افسرده دانسته اند  مدیری در جواب گفت: هر فردی سلیقه  و متدی دارد و روش کار رامبد سلیقه ی اوست همچنین مدیری به صورت زیرکانه ای از اظهار نظر و هر گونه نقد درباره «عطاران» و «جوان» خودداری کرد.

در پایان مسعود فراستی (منتقد)نیز به انتقاد از « ویلای من»و بخشهایی از  « شوخی کردم» پرداخت و مدیری را برای ایفای نقش، در « پل چوبی» تحسین کرد و نقدی را به«دورهمی»وارد کرد و گفت: در دورهمی کمدی نمی بینم ولی خنده می بینم و این سبک جدیدی است وعلت نگاه  مدیری به مخاطبان و میهمانان ، از بالا را از او جویا شد مدیری بیان کرد: این نگاه در بدو کار به میهمانان  بود  با دیدن این مشکل آن را برطرف کردم و در ادامه ی کار  بیشتر شنونده بودم ولی در مورد نگاه از بالا به مخاطبان گفت: حوصله ندارم و حالم خوب نیست و نیاز به دگرریسی و تولد دوباره دارم و از این شکل کار خسته شده ام و نیاز به تغییر دارم .

آنچه دراین زمینه ناگفته باقی ماند توضیح درباره رابطه هنرمند با مخاطب بود .این پرسش به خصوص از آن جهت اهمیت داشت که هنور برخی از مخاطبان سریالهای مدیری در شبکه خانگی پرسشهائی را درباره قرعه کشی وجوایز وعده داده شده در زمان فروش این سریالها را در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند و جالب بود اگر از این فرصت برای ابهام زدائی دراین باره نیز استفاده می شد البته افخمی می بایست از این فرصت برای طرح این موضوع استفاده می کرد ؛ درست همانطور که مدیری به بهترین نحو از این مصاحبه برای تبلیغ کار آتی خود بهره برد.

با این حال هنوز برای راستی آزمائی خداحافظی این هنرمند از تلویزیون فرصت زیادی باقی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 3 =