افتتاح اولین آکادمی آنلاین هنر و رسانه فارسی زبان

حضور هنرمندان و چهره های دانشگاهی در رونمایی از وبسایت آکادمی سرزمین هنر

وبسایت آکادمی سرزمین هنر به عنوان اولین آکادمی آنلاین هنر و رسانه  به زبان فارسی در مراسمی با حضور جمعی از پیشکسوتان رادیو وتلویزیون و هنرمندان و روزنامه نگاران در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی رونمایی شد.

در این مراسم که شامگاه اولین روز بهمن ماه در تهران برگزار شد چهره های شاخصی مانند دکتر مجید رضاییان، پروفسور امین ، دکتر محمد علی زکریایی ماهداد توکلی، امیر نوری ، جمال الدین منبری، علی خودسیانی، محمد حسین سروش، سحر موسوی،دکتر غلامرضا آذری ، استاد علیرضا چابکرو،  و …حضور داشتند.

فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در حالی میزبانی مراسم رونمایی از سایت آکادمی آنلاین سرزمین هنر شد که خورشید اولین روز بهمن ماه ۱۳۹۷ غروب کرده بود. در اوج شلوغی عصرگاهی تهران خیلی از مهمانان در ترافیک سنگین مانده بودند اما  سالن مراسم تقریباً پر شده بود.

فرهنگسرای رسانه میزبان مراسم

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغازگر این مراسم بود و پس از آن همه به احترام سرود ملی جمهوری اسلامی ایران قیام کردند.وقتی بانو اعظم حبیبی اجرای برنامه را برعهده گرفت صدای گرم دوبلور و گوینده ی رادیو فضای دلنشینی را نوید داد.

علیمحمد اسماعیلی رییس فرهنگسرای رسانه در مراسم رونمایی از وب سایت آکادمی سرزمین هنر
علیمحمد اسماعیلی رییس فرهنگسرای رسانه در مراسم رونمایی از وب سایت آکادمی سرزمین هنر

او همان ابتدای برنامه از علیمحمد اسماعیلی رییس فرهنگسرای رسانه دعوت کرد تا پشت تریبون بیاید.اسماعیلی ضمن خوشامد به مهمانان مراسم رونمایی وبسایت آکادمی سرزمین هنر حضور پر رنگ هنرمندان و اساتید رسانه و علوم ارتباطات را نشانه ی اهمیت این مراسم دانست و بر ضرورت اقدامات فرهنگی و آموزشی در عرصه ی فضای مجازی تأکید کرد.

دکتر مجید رضاییان  اولین سخنران مراسم رونمایی از آکادمی سرزمین هنر

پس از وی مجید رضاییان دکترای علوم ارتباطات و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد به عنوان بنیانگذار روزنامه نگاری تحلیلی پشت تریبون قرار گرفت و از تکنولوژی های جدید ارتباطی و حضور ایران در فضای نوین رسانه ای سخن گفت.

دکتر مجید رضاییان - پیشکسوت روزنامه نگاری
دکتر مجید رضاییان – پیشکسوت روزنامه نگاری

رضاییان با اشاره به ویژگی های دوران وب ۱ و وب۲ به استفاده ی هرچه بهتر از این تکنولوژی مهم روز برای گسترش فرهنگ و آموزش تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد فعالیت آکادمی آنلاین سرزمین هنر بتواند در فضای جدید آموزش رسانه ای نقش مؤثری داشته باشد.

دکتر زکریایی از همکاری دانشکده خبر با آکادمی سرزمین هنر گفت

محمد علی زکریایی رییس دانشکده ی خبر دومین سخنران این مراسم بود. وی به زحمات زیادی که برای راه اندازی وبسایت آکادمی سرزمین هنر کشیده شده است اشاره کرد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید
دکتر زکریایی - رییس دانشکده خبر
دکتر زکریایی – رییس دانشکده خبر

وی گفت دانشکده ی خبر به عنوان مهمترین مرکز تخصصی آموزش رسانه ای در منطقه تصمیم گرفته است با همکاری در این پروژه ، آموزشهای آزاد خود را با استفاده از وبسایت آکادمی آنلاین سرزمین هنر گسترش دهد تا از همه ی ظرفیتها برای تربیت نیروهای کارامد رسانه ای استفاده شود.

قدردانی علیرضا دباغ از همکاران آکادمی آنلاین سرزمین هنر

وقتی اعظم حبیبی مجری برنامه از علیرضا دباغ برای حضور در پشت تریبون دعوت کرد حاضران او را به شدت تشویق کردند وی به عنوان بنیانگذار وبسایت سرزمین هنر ،همان ابتدا از همکاری شایسته ی کسانی تقدیر کرد که اگر یاریشان نبود این مهم سامان نمی یافت او از حسین عربی ، سعید توکل، مهندس خورشیدی، لیدا محمودی ،مجید پرکار،علیرضا چابکرو،مهران رسام و عبدالحسین آیتی به عنوان  به عنوان همکاران این پروژه یادکرد و از اساتید اولین دوره های آموزشی این آکادمی جمال الدین منبری،مجید رضاییان،علی خودسیانی، سحر موسوی، جبار آذین و محمد حسین سروش تقدیر و قدردانی کرد.

آکادمی آنلاین سرزمین هنر
آکادمی آنلاین سرزمین هنر

وی به سابقه ی ۳ ساله ی فعالیت وبسایت سرزمین هنر و فصلنامه ی آن به عنوان نشریه مکتوب آن اشاره کرد و افتتاح آکادمی آنلاین سرزمین هنر را نقطه ی آغاز یک حرکت آموزشی نوین دانست که می تواند پلی برای اتصال هنرجویان شهرستانی به فضای آموزشی پایتخت باشد.

آشنایی با LMS آموزشی وبسایت آکادمی سرزمین هنر

وی از مهندس خورشیدی و همکارانشان احمد مولایی و صبا عباسی به خاطر طراحی LMS آموزشی وبسایت آکادمی سرزمین هنر تقدیرکرد و از مهندس خورشیدی درخواست کرد تا با معرفی LMS مذکور و رونمایی از وبسایت بخشهای مختلف این وبسایت را به حاضران معرفی کند.

مهندس خورشیدی مدیر فنی انفورماتیک
مهندس خورشیدی مدیر فنی انقورماتیک

خورشیدی در معرفی وبسایت آکادمی سرزمین هنر به مزایای استفاده از آموزش الکترونیکی و نقش اینترنت در تسهیل فرایندهای آموزشی اشاره کرد و امکان به وجود آمده در وبسایت آکادمی سرزمین هنر را فرصت مغتنمی برای حرکت به سوی عدالت آموزشی خواند.وی به پشتیبانی ۲۴ ساعته از سایت اشاره کرد.

اجرای موسیقی زنده

در ادامه ی مراسم هنرمندان جوان ، «پوریا پورنیکی» نوازنده تار و  «امیرحسین رحمتی» خواننده ابیاتی ازغزلیات حافظ را درجمع هنرمندان حاضر اجرا کردند که به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.

اجرای موسیقی زنده-هنرمندان امیرحسین رحمتی و پوریا پورنیکی
اجرای موسیقی زنده-هنرمندان امیرحسین رحمتی و پوریا پورنیکی

پس از آن اهدای هدایایی به دست اندرکاران راه اندازی وب سایت آکادمی سرزمین هنر اهدا شد.پایان بخش مراسم گرفتن عکس یادگاری و امضای لوح یادبود این روز به یادماندنی بود.

در این مراسم هنرمندان برجسته ای از رادیو،تلویزیون، سینما و تئاتر حضورداشتند که می توان به پروفسور امین، دکتر غلامرضا آذری، ماهداد توکلی، امیر نوری ،افشین عبدالهی ،غلامعلی افشار،آناهیتا برزویی و … اشاره کرد.

تهیه کنندگی این مراسم را یلدا محمودی از تهیه کنندگان با سابقه ی رادیو بر عهده داشت که با همراهی حسین عربی به عنوان مدیر برنامه ی رونمایی شبی به یادماندنی را برای حضار رقم زدند

عکس یادگاری مراسم رونمایی از وبسایت آکادمی سرزمین هنر- اول بهمن 1397 تهران -فرهنگسرای رسانه
عکس یادگاری مراسم رونمایی از وبسایت آکادمی سرزمین هنر- اول بهمن ۱۳۹۷ تهران -فرهنگسرای رسانه

*عکسهای مراسم از رحمان کاظمی(رهام)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 − = 70