آقای علی عسکری در سیمافیلم چه خبر است؟!

به قلم جبار آذین

لطفا بفرمایید، چه برسر تلویزیون آمده و چرا هر روزصدای انتقاد و اعتراض مخاطبان، برنامه سازان و تهیه کنندگان، مجریان کاربلد، بویژه هنرمندان درباره برنامه ها و عملکردهای بعضی مدیران و عوامل آن بلندتر می شود؟

چرا سیمافیلم که روزگاری، برای جماعتی از فیلم و سریال سازان، محلی از امید بود و گاه تولیداتی قابل، خروجی آن را شکل می داد، امروز در غیبت متخصصان و مدیران مجرب و متعهد و نفوذ سوداگران، فرصت طلبان و رانتخواران، اسپانسرها و انواع باندها به بازار مکاره و کشتارگاه هنر و هنرمندان تبدیل شده و هر روز اخبار و شنیده هایی تلخ از آن، دل و جان اهالی هنر و رسانه را به درد می آورد.

قربانی تازه این مسلخ، سریال موفق «حکایت های کمال» و تهیه کننده خوشنام و کاربلد آن «محسن شایان فر» است که به دلیل انواع موانع و سنگ اندازی و حسادت ها و زد و بندهای جاری در سیمافیلم، در حال سلاخی اند، تا هر کدام از منافع داران و سودبران اشتباهی سیمافیلم، تکه ای ازگوشت کمال و سرمایه تولید صد و پنجاه قسمتی آن را بانادیده گرفتن پیشینه، همت وحرمت تهیه کننده اش به یغما برند.
حکایت های کمال، از صفر تا صد تولید و توفیق اجتماعی خود را مرهون و مدیون سازندگان آن بخصوص تهیه کننده اش است و اکنون که موفقیت آن، تولید فصل دوم این سریال را در دستورکار سیمافیلم وسازندگان آن قرارداده است، دست هایی با تکیه به موهومات، برای تصرف کمال و مال آن! وارد گودشده و با انواع نادرستی ها و بی مهری ها، ادامه تولید آن را از کف محسن شایان فر خارج کرده و در سبد یکی از خودی ها قرار داده اند تا به نان و نوایی بیشتر رسند.

این درحالی است که گفته می شود، تهیه کننده اصلی و واقعی سریال حکایتهای کمال با زحمات فراوان و قرض، توانسته فصل نخست این سریال را به سامان رساند و حال که کار با موفقیت همراه شده است، در اوج بی انصافی و ناجوانمردی، کار را از او گرفته و به یک نور چشمی سپرده اند، بدون آنکه حرمت تهیه کننده اصلی را پاس دارند و با او تسویه حساب کند! شایان فر برای تولید کمال و ساخت دکور عظیم آن، یک ونیم میلیارد تومان زیربار قرض رفته است.

آقای علی عسکری، آیا رواست با بی عدالتی، بدون هیچ ضابطه قانونی، خدمات یک تهیه کننده آبرومند، چنین غیرانسانی و غیرحرفه ای، خدشه دار شود و هزینه ها و پول او و عوامل سریال را ندهند و ادامه تولید کار را به فرد دیگر سپارند. قضاوت درباره این ناعدالتی، نادرستی و اقدام ناجوانمردانه سیمافیلم را به اهل فن و تخصص و هنرمندان و رسانه ها و مردم واگذار می کنیم.
امیدواریم که صداوسیما ازکج رویهای خود دست بردارد و به آغوش مردم و هنرمندان کشور بازگردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 4