آقای زهتابچیان بیست سال بعد از آژانس شیشه ای باز هم بی عدالتی؟!

پرسش تأمل برانگیز خبرنگار تی وی هنرلند از کارگردان دیدن این فیلم جرم است

جلسه پرسش و پاسخ فیلم دیدن این فیلم جرم است همان طور که از اسمش پیداست چالشهای مختلفی به همراه داشت. از اول هم صحبتهایی مطرح بود که این فیلم  یکی از پر حرف و حدیث ترین فیلمهای سی و هفتمین جشنواره ی فیلم فجر است ؛ درعمل هم در اولین اکران با واکنشهای متفاوتی از سوی منتقدان و خبرنگاران مواجه شد. 

از انتقادهای تند خبرگزاری تسنیم تا استقبال برخی از جوانان پرشور در هنگام دیدن فیلم نشان می دهد فیلمساز جوانی مانند رضا زهتابچیان دست روی سوژه ی حساسی گذاشته است که می تواند در اکران مورد توجه قرار گیرد. شاید حمایت حوزه ی هنری از این فیلم دلیل موجه انتخاب این سوژه باشد.

اما پرسش علی قمی خبرنگار سینمایی رسانه ی سرزمین هنر (TV HonarLand) در جلسه ی پرسش و پاسخ فیلم دیدن این فیلم جرم است هر چند با سانسور از سوی منصور ضابطیان همراه شد اما از نظر بسیاری از حاضران پرسش تأمل برانگیزی به شمار می رود.

در اینجا ویدئوی این پرسش و پاسخ کارگردان را خواهید دید و شنید اما سؤالی که مطرح شد چه بود که ضابطیان تغییرش داد؟

پرسش خبرنگار تی وی هنرلند

آقای زهتاب چیان بیست سال پیش ، آژانس شیشه ای  از بی عدالتی در جامعه حرف زده ، اکنون در چهل سالگی انقلاب باز هم شما حرف از بی عدالتی می زنید، فکر می کنید ۲۰ سال دیگه باز هم بی عدالتی در جامعه و جود داشته باشد که کسی درباره آن فیلم بسازد؟

همانطور که در ویدئو می بینید منصور ضابطیان هنگام خواندن سوال درمیانه ی پرسش، مکث کوتاهی می کند و سؤال را به نحوی تغییر می دهد که مصلحت  می داند. به هرحال پاسخ رضا زهتابچیان به این پرسش هم در نوع خود جالب توجه است و در برخی از رسانه ها این پرسش و پاسخ مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفته است. ببینید و بشنوید ویدئوی این بخش از جلسه پرسش و پاسخ فیلم «دیدن این فیلم جرم است».

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 + = 83