آغاز جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» در سوئد

چهارمین دوره جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» با آثاری از شاعران ایرانی و کُرد کشورهای مختلف و اقلیم کردستان عراق در شهر یوتوبوری سوئد برگزار ‌شد.

آغاز جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» در سوئد|سرزمین هنر|ادبیات

چهارمین دوره جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» (گوتبورگ) Goteborg با همت انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» Internationella Sköna Konster، با آثار شاعران ایرانی و کُرد از کشورهای مختلف و اقلیم کردستان عراق با اجرای گروه موسیقی بانوان دف‌نواز «هه‌ژین» و با همراهی ئاسو دیلان نوازنده سرشناس عود و همچنین با همکاری انجمن ABF شهر یوتوبوری و «کومون یوتوبوری» Goteborg Stad به صورت حضوری در ۶ و ۷ فروردین ماه جاری (۲۶ و ۲۷ مارس ۲۰۲۲) در سالن «فولکت هیوس» Fulket Hus شهر یوتوبوری سوئد برگزار ‌شد و مورد استقبال کُردهای مقیم سوئد و کُردهای ساکن در کشورهای مختلف اروپایی قرار گرفت.

در این رویداد ادبی که شمال ابراهیم‌زاده اجرای آن را بر عهده داشت، استاد عبدالله سراج نویسنده سرشناس کُرد حضور فعالی داشت. همچنین ریبین رشید طراحی صحنه و طراحی نور و نیز نوازاد باهر مسوول امور فنی و اجرایی بود.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

در مراسم اختتامییه چهارمین جشنواره شعر کُردی «گوتبورگ»، عزت رئوف بیانییه جشنواره را قرائت کرد و محمد قادر از مسوولان انجمن هنرهای زیبای «یوتوبوری» لوح‌های تقدیر و جوایز را به شاعرانی که آثارشان قرائت شده بود اهدا کرد.

در روز نخست چهارمین دوره جشنواره شعر کُردی «گوتبورگ»، که با اجرای گروه موسیقی بانوان دف‌نواز «هه‌ژین» برگزار شد، صابر صدیق نویسنده کُرد مهمان ویژه آن بود، دانا عبدالرحمان، بنار که‌ولوز، رسول صفریانی، کژال جلال و خاله حه‌مه»اشعارشان را قرائت کردند.

در روز دوم این رویداد ادبی نیز، بکر حبیب، گوران صدیق، روژا ناصر، یاسین محمود، سوزه برزنجی، هیوا رسول و آکو محمد صابر اشعارشان را برای حاضران در سالن «فولکت هیوس» شهر گوتبورگ قرائت کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

99 − 93 =