یک عکس زیر خاکی و یک خاطره ی فرهنگی، هنری

بسیار شنیده ایم آدمها زود تغییر می کنند، در عالم هنر و دنیای سلبریتی ها این اتفاق ها فراوان می افتد و مایه ی گلایه های مختلفی می شود اما برخی ها به هر جایی هم که برسند باز دوستان یا همکاران سابقشان را از یاد نمی برند.

خاطره ای از کاظم هژیر آزاد

کاظم هژیر آزاد از بازیگران با سابقه ی کشور با انتشار عکسهایی از دوران پرکاری خود ، یادی از «اصغر فرهادی» کارگردان مشهور کشورمان کرده است. او از زمانی یاد می کند که فرهادی خیلی جوان بود و در صداوسیما به ساخت مینی سریالهای تلویزیونی می پرداخت . خواندن نوشته ی او و دیدن عکسهایش از پشت صحنه سریال«چشم به راه»خالی از لطف نیست. او نوشته است:

«داشتم از سر بیکاری آلبومو ورق می‌زدم رسیدم به این عکس، اواخر دهه هفتاد یا اوایل هشتاد بود. این اصغر آقای اسکاری، افتخار ملت ایران، زمانی هم که سریال‌های کوچیک کار می‌کرد، یکه بی نظیر بود. با بقیه فرق مشخص داشت.۱۰ مینی سریالی بود به اسم «چشم به راه» ظهرها پخش می‌شد. مهناج نجومی هم کارگردان فنی‌اش بود.

وای چه قدرتی داشت این مهتاج، مثل یک شیر بود، آدم ازش می‌ترسید.کنار اصغری که وامیستاد اصغر برای دیدنش باید سرشو بلند می‌کرد، هجوم که می‌آورد اصغر خودشو جمع می‌کرد.

اصغر فرهادی و کاظم هژیر آزاد
اصغر فرهادی و کاظم هژیر آزاد

داستان سریال این طوری بود که همه خانوما داشتند میزاییدن می‌آمدن به زایشگاه، هر کدوم از زائوها یک مساله و مشکلی داشتند. من و خانومم زویا امامی سه چهارتا اپیزودشو کار کردیم. اون موقع اصغر آقا به این بزرگی نشده بود. این عکس زیر خاکی را داشتم گذاشتم البته اصغر آقا که دیگه اسکاری شده، منو نمی شناسه.

البته حق هم داره توقعی نمیشه داشت، تو اون سریال خیلی‌ها بازی می‌کردند، یکی دوتا مرحوم شدن مگه میشه همه شونو به کار دعوت کرد. این عکسو فقط برای این گذاشتم که این هنرمند بزرگ می‌تونه الگوی خیلی از جونای امروز باشه، دوستش دارم و کارشو قبول دارم.»

این مطلب و عکسهای آن را از سایت خبرآنلاین برایتان برگزیده بودیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

21 + = 30