گیله وا یک سریال ندیدنی |یادداشتی کوتاه بر مینی سریال گیله وا

سریال ضعیف و ندیدنی «گیله وا» که مانند بسیاری از مجموعه های تلویزیونی، فقط یک دور همی است،برای چندمین بار ثابت کرد که نباید ساخت فیلم و سریال درباره تاریخ ایران زمین و قهرمانانش را به دست هر کسی سپرد. این کار یعنی تمسخر تاریخ ایران بزرگ و قهرمانان سترگ آن.
تولید و پخش مینی سریال «گیله وا»،نه تنها سرگرم کننده نبود، بلکه به بخشی از هویت تاریخی ایران زمین و قهرمانانش آسیب زد.چرا باید دوره مبارزات مهم نهضت جنگل،میرزا کوچک خان و سردارانش را این گونه به بازی گرفت؟
پیش از این نیز فیلم ها و سریال هایی با موضوع نهضت جنگل ساخته شده بود ، «گیله وا» چه حرف تازه ای برای گفتن داشت؟
فقط کافی است نگاهی به بازی و ابهت علیرضا مجلل در نقش میرزا کوچک خان و بهروز شعیبی در همین نقش بیندازید تا تفاوت آشکار را ببینید.
سازمان اوج و مدیرانش به خاطر ناکارآمدی و ضعف،مدام بیت المال مردم را هدر می دهند.آثاری تولید می کنند که نه نفع مالی برای این سازمان دارد و نه سود معنوی!
مسوولان بالا دست باید فکری عاجل برای این سازمان و مدیرانش بکنند تا وضعیت از این بدتر نشود.


شناسنامه سریال گیله‌وا

کارگردان اردلان عاشوری | تهیه کننده : امیر بنان | بازیگران: ستاره اسکندری، حمیدرضا پگاه، امیرحسین صدیق، بهروز شعیبی، مهدی زمین پرداز، مهدی رجبی، امیرحسین هاشمی و….

خلاصه داستان سریال گیله وا

در سال ۱۲۹۷ هجری خورشیدی گیلان در گرماگرم مبارزات مردان جنگل به رهبری میرزاکوچک خان هستند. مردم یک روستا که اغلب جوانانشان را در جنگ در رکاب میرزا از دست داده اند دیگر رغبتی به جنگیدن از خود نشان نمی دهند و این کار را بر بزرگان روستا که مورد اعتماد میرزا هستند تنگ کرده است. در همین اثنا پدر و دختری ارمنی از تهران قحطی زده به نزد بزرگ ده می ایند و رابطه ای عاطفی بین دو جوان شکل می گیرد…..

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

26 + = 27