گفتگو با کارگردان مستند آقای هرتز

مستند آقای هرتز که قرار است در عید نوروز از شبکه مستند سیما پخش شود نگاهی دارد به زندگی یک شنونده رادیو که با عشق عجیبش به رادیو با این رسانه زندگی می کند. صادق داوری فر کارگردان این فیلم خودش از کارکنان رادیو بوده است که اکنون به مستند سازی رو آورده است. فصلنامه سرزمین هنر به مناسبت اولین اکران این مستند در جشنواره سینما حقیقت گفتگوئی با کارگردان این مستند انجام داده است که در صفحات ۶۸ تا ۷۲ شماره دوم این فصلنامه در اسفندماه ۱۳۹۵ منتشر شده است.

از جایی که مطمئن شدم قرار است سوژه ­ی فیلم سید سراج الدین موسوی باشد، تقریباً هر روز با هم به شیوه ­های مختلف مخابراتی تماس داشتیم، چت می­ کردیم، برایم فایل تصویری می­ فرستاد، زنگ می ­زدم.

مرحله ­ی دوم، سفر زمینی و خانوداگی بود. یعنی من و همسر و دختر کوچکم و علی جانب ­الهی که به عنوان پژوهشگر و مدیر تولید مرا همراهی می­ کرد، به اتفاق همسرش رفتیم زابل. خانوادگی رفتنمان هم دلیل روشنی داشت؛ سید در یک خانواده­ ی پرجمعیت بزرگ شده بود و برای کشف لایه ­های بیشتر نیاز به یک اعتماد متقابل بود.

مرحله ­ی سوم سفری بود که من و و علی جانب ­الهی با قطار انجام دادیم. توی این سفر قصد داشتیم در طول مسیر، شناختی از فرهنگ سیستان پیدا کنیم و قطار و زمان ۲۴ ساعته­ ی سفر این اجازه را می­ داد که با مسافران، با حوصله گپ­ وگفتی داشته باشیم. البته لازم بود که با فاصله­ ی زمانی، دوباره سید و خانواده ­اش را ببینم و نسبت به تثبت اطلاعاتمان مطمئن بشویم.

توی این مرحله، ما روی جزئیات فیلم­نامه کار می ­کردیم و بعد با تیم تولید، برای فیلم­برداری هوایی راهی زابل شدیم…..
متن کامل مصا حبه را در شماره زمستان ۹۵ فصلنامه چند رسانه ای سرزمین هنر بخوانید

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    وای خداایااا چ خنده داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 1 =