گرامی داشت روز معلم در تکریم بی کرانگی

علی مطهری  نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانم باغبانی رئیس خانه موزه استاد شهید مطهری و ضمن خرسندی برای حضور در  آیین  “تکریم بی کرانگی” درباره سیره و روش معلمی شهید مطهری سخن گفت و اظهار کرد: شاید این سیره و روش برای حال امروز ما مفید باشد..

مراسم “تکریم بی کرانگی” جهت نکوداشت آفرینشگران دانایی باحضور خانواده استاد مطهری، آقای دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش ، دکتر صلاحی رئیس سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری تهران و اساتید دانشگاه و دانشجویان چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت درفرهنگسرای ارسباران اجرا شد،

علی مطهری فرزند استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری در دانشکده الهیات دانشگاه تهران تدریس می کردند و البته ایشان تحصیلات دانشگاهی نداشته و صرفا تحصیلات حوزوی داشتند اما در سال ۱۳۳۴، دانشگاه تهران اعلام می کند که به تعدادی مدرس برای دانشکده الهیات نیاز دارد و یک آزمونی در رشته های فلسفه، فقه و ادیان و عرفان و علوم حدیث و قرآن قرار می دهند که استاد مطهری در رشته فلسفه آزمون می دهند البته استاد مطهری مایل نبودند اما می گویند عده ای ایشان را تحت فشار قرار می دهند که در این آزمون شرکت کنند و ظاهرا برادر ایشان هم  بدون اطلاع شهیدد مطهری در این آزمون ثبت نام می کنند.

فرزند شهید مطهری افزود: استاد مطهری در آزمون کتبی رشته فلسفه در محضر اساتیدی همچون مرحوم دکتر فروزانفر، مرحوم آقای راشد شرکت می کنند و این اساتید زمانی که برگه های کتبی استاد مطهری را می بینند، متعجب می شوند که چطور یک روحانی ۳۶ ساله چنین علم بالایی دارد و استاد مطهری در امتحان کتبی نمره ۲۰را کسب می کنند و در نوبت امتحان شفاهی هم اساتید سوالاتی را از کتاب شفای بوعلی سینا مطرح می کنند که شهید مطهری این مباحث را به خوبی با بهره مندی از نظرات فلاسفه؛ ملاصدار، حاج ملاهادی سبزواری، خواجه نصیر پاسخ می دهند که مورد اقبال اساتید قرار گرفته و نمره ۲۰ را به ایشان می دهند که بر این اساس استاد مطهری برای تدریس وارد دانشکده الهیات دانشگاه تهران می شوند و بزرگانی همچون شهید بهشتی، شهید باهنر و دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی دکترای خود را زیر نظر ایشان گذراندند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در ویژه برنامه  تکریم بی کرانگی با نکوداشت آفرینشگران دانایی  محمدتقی آشوری (دکتری مردم شناسی هنر، عضوهیئت علمی دانشگاه هنر) ، غلامرضا اعوانی ( فیلسوف ایرانی، چهره ماندگار سال ۱۳۸۲)، رقیه بهزادی( مدرس و دکتری رشته فرهنگ و زبان های باستانی)، دکتر سید ابوالقاسم نقیبی(دکتری رشته فقه و حقوق خصوصی) تجلیل می شوند.
محمدتقی آشوری رساله دکتری خود را با موضوع سرامیک در کشور فرانسه به پایان رساند . وی مقالات زیادی در زمینه هنردارد و کتاب “گِل سلولزی” به قلم او از سوی دانشگاه هنر به چاپ رسیده کهه ثبت اختراع نیزشده است.
غلامرضا اعوانی لیسانس فلسفه را سال ۱۳۴۵ از دانشگاه بیروت اخذ و کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه را در دانشگاه تهران به پایان رساند. وی در زمینه  فلسفه غرب، فلسفه اسلامی، فلسفهه تطبیقی، عرفان و فلسفه هنر تحقیق وپژوهش دارد و به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، یونانی، آلمانی مسلط است.
رقیه بهزادی بیش از سی عنوان کتاب در زمینه زبان های باستانی ایرانی، قوم شناسی، نمادشناسی به چاپ رسانده است.
کتاب بین النهرین و هلال حاصلخیز از وی کتاب برگزیده سال جمهوری اسلامی را از آن خود کرد.
دکتر سید ابوالقاسم نقیبی هم اکنون عضو گروه فقه و حقوق دانشگاه شهید مطهری است و معاونت پژوهشی و ریاست کتابخانه و انتشارات این موسسه آموزشی را نیز برعهده دارد. خسارت معنوی درر حقوق اسلام، ایران و نظام های حقوقی معاصر از آثاروی است.

دکتر احمد ضابطی جهرمی استاد دانشگاه صداوسیما از پیشگامان مستند سازی در تلویزیون ایران به شمار می رود که سالهای زیادی از عمر خویش را صرف آموزش هنرمندان بسیاری کرده است که شاگردان ایشان از مستند سازان برجسته کشور به شمار می روند/

 

این برنامه با مشارکت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دانشگاه هنر، خانه موزه شهیدمطهری ودانشگاه شهیدمطهری  در میان استقبال جمع زیادی از فرهنگیان و فرهنگ دوستان در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 79 = 87