کیمیا به «خانه کوچک» هم نرسید!

خانه کوچک (Little House on the prairie) سریال تلویزیونی امریکایی است که بر اساس رمان لورا اینگلز وایلدر تهیه شده است. این سریال از ۳۰ مارس ۱۹۷۴ تا ۲۱ مارس ۱۹۸۳ هر هفته از کانالnbc پخش می‌شد.این سریال داستان خانواده‌ای کشاورز را در قرن نوزدهم نشان می‌دهد که در روستایی به نام والنات گرو اقامت کردند. در این سریال داستان زندگی لورا اینگلز فرزند دوم این خانواده، قهرمان اصلی این فیلم، از کودکی تا دوران تدریس در مدرسه و ازدواجش در والنات گرو نشان داده می‌شود.دراین یادداشت که «محمدامیرسجادی» نوشته است ،به سبک زندگی خانواده این سریال درقیاس با سبک زندگی خانواده سریال کیمیا اشاره شده است.

 

«کیمیا» به خانه «کوچک »هم نرسید

محمدامیرسجادی

درامها شامل فیلم، سریال، تئاتر و حتی قصه ها میتوانند پیدا و پنهان سبک زندگی بیاموزند، همین هفته پیش قصه ای شنیدم از یکی از دوستانم، مردی خونگرم با لهجه ی شیرین جنوبی، المانهای قصه های اسطوره ای در این داستان شیرین هم بود، کاروان و غول و چاه و مادر پیر قهرمان قصه و … که نکته هایی از سبک زندگی اخلاقی در آن به شیرینی پنهان شده بود.
سریال کیمیا که اخیرا پخش آن به پایان رسید،سریالی طولانی بود که در آن چند نوع تفکر و سبک زندگی به موازات هم پیش می روند و گاه با هم تلاقی می کنند اما قسمت گل درشت داستان سبک زندگی انقلابی و اسلامی کیمیا بود.
این روزها سریال دیگری را در شبکه نمایش می بینم که به یاد می آورم در دوران کودکی آنرا دیده ام، سریالی خانوادگی به نام ” خانه کوچک” که محصول حدودا نیم قرن پیش کشور آمریکاست، روایت زندگی خانواده ای چهار نفره و به هنجار در یک روستای دور افتاده آمریکایی با کش و قوسها و مشکلات طبیعی زندگی.
استفاده از خرد جمعی، پشتیبانی اعضای خانواده از هم، پایبندی به اصول اخلاقی، ایمان به خدا، صبر در مشکلات، صداقت در گفتار و کردار، کار و تلاش خستگی ناپذیر و… همه در یک درام ساده خانوادگی بدور از شعار زدگی های مرسوم سریالهای ایرانی.
ساده بگویم سریال آمریکایی “خانه کوچک” یکی از بهترین نمونه های سبک زندگی اسلامی را نشان میدهد. تماشای این سریال را به خانواده ها توصیه می کنم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 8 =