کریم اکبری مبارکه ، آخرین قربانی ندانم کاری ها بود؟!

کریم اکبری مبارکه ، آخرین قربانی ندانم کاری ها بود؟!  | سرزمین هنر | تلویزیون | روزگار سختی است و هر لحظه سخت تر نیز می شود. ناامیدی جای امید را گرفته و آرزوها هم کلا بر باد رفته اند.بیماری در طول تاریخ در کنار آدمیان بوده یا در وجودشان لانه کرده و می کند.

مردم قدیم و حتی باستان، این حقیقت را درک کرده و به نوعی توانستند با آن کنار بیایند.در آن روزگار نیز درک و فهم کردند که بهترین راه علاج بیماری ها، پیشگیری است و بهترین کار حفظ بهداشت فردی و جمعی است.

در زمانه ای که دانشمندان در فلک سیر می کردند و جهان، خیالش راحت بود که در عصر ارتباطات دیگر ویروسی به جان آدمیان حمله نخواهد کرد و اگر جرات چنین کاری را پیدا کرد با یک آمپول کوچک، چند حبه قرص و قاشقی شربت، فوری ریشه کن می شود،اما نشد و اوضاع هر روز در جهان و ایران وخیم تر می شود.

شاه کرونا زندگی همه را مختل کرده و به صغیر و کبیر رحم نکرده و فقیر و غنی نیز نمی شناسد.

حال سینما خوب نیست

در بسیاری از کشورهای جهان، مراکز تفریحی،فرهنگی، فروشگاه های بزرگ، ورزشگاه ها و حتی ادارات نیز تعطیل هستند یا با حداقل نیرو کار می کنند.

وقتی چنین ویروسی همه را غافلگیر کرده و همه گیر می شود،ترکش های آن دامن هنرمندان و سینمایی ها را هم گرفته و خواهد گرفت.

وضعیت سینمای ایران، تئاتر و دیگر هنرها دربدترین حالت است و از آن بدتر، اوضاع و احوال نگران کننده اهالی این عرصه هاست که بیکاری، نداری و بیماری جان خود و خانواده های شان را به خطر انداخته است.

با این اوضاع نمی گوییم مراکز هنری و سینمایی را کلا ببندند، بلکه آنها را وادار کنند تا پروتکل های بهداشتی را با دقت تمام و بدون مسامحه انجام داده و دستورات ستاد مبارزه با کرونا را به کار ببندند و به طور کامل رعایت کنند.

کرونا و تولید زسانه ای

در حال حاضر تعدادی سریال و فیلم سینمایی در حال تولید هستند.اگر فعالیت شان متوقف شود دوباره عده ای چوب بیکاری بر سر و جان شان فرود خواهد آمد!

این پروژه ها مصون از بیماری نیستند که با خیال راحت همه آنها را به امان خدا رها کرد.بارها شنیده شده که در فلان پروژه،کارگردان،بازیگر و برخی عوامل دچار بیماری کرونا شده اند.متولیان این پروژه ها مرتب تکذیب کرده و هنگامی که مسئله رسانه ای می شود،به طور نیم بند اخبار را تایید می کنند.

ادعا دارند که سر صحنه آنها تمام نکات بهداشتی و پروتکل ها رعایت می شود، اگر به طور کامل رعایت می شود، آلودگی عوامل فیلم و سریال به ویروس کرونا از کجا ناشی شده است؟ این افراد که بیشتر اوقات خود را در صحنه می گذرانند!کتمان کردن دردی را دوا نکرده و نمی کند.

باید وجدان را در نظر گرفت و تمام دستورات بهداشتی را مو به مو اجرا کرد.مسوولان سینما و تلویزیون هم ناظری بی منظور نباشند که مدام اخبار را تایید و تکذیب کنند.

کریم اکبری مبارکه بازیگری فروتن

اعتماد به متولیان فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیون خوب است،اما دلیل نمی شود که مسوولان و ماموران صداوسیما و سازمان سینمایی از این پروژه ها بازدید به عمل نیاورده و مراقب اوضاع نباشند.

باید برای پروژه ها مامور محسو س و نامحسوس بگذارند تا همه مجبور به رعایت دستورات بهداشتی شوند.

دیروز کریم اکبری مبارکه بازیگر توانا و بی حاشیه که در پروژه ای مشغول به کار بود، وجودش توسط ویروس کرونا اشغال و در نهایت مرگ او را رقم زد،مرگی دردناک. دردناک به خاطر از دست دادن بازیگری کاربلد ، بی حاشیه و فروتن.

مسوول فوت این هنرمند کیست؟ آیا کریم اکبری مبارکه آخرین قربانی ندانم کاری ها بود یا قربانی های دیگری نیز خواهیم داشت؟ مطمئنا اگر تمام اصول بهداشتی رعایت شود قربانی جدیدی نخواهیم داشت،اما اگر مانند گذشته پروتکل های بهداشتی سرصحنه سریال ها و فیلم های سینمایی به دقت رعایت نشود، بی شک قربانیان بیشتری در راه خواهد بود.

بخشی از مسوولیت بیماری عوامل فیلم ها و سریال ها به متولیان آنها بر می گردد و بخش قابل توجهی به مسوولانی که کنترل کامل روی پروژه های فیلمسازی و سریال سازی نداشته اند، بر می گردد.

به خاطر اینکه مسوولیت کلی با آنان است،نه تهیه کنندگان.خطر بسیار جدی، نزدیک  و مرگ آفرین است،باید با پیشگیری ها خطر را دفع کرد و جامعه را به وضعیت سالم برگرداند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

49 + = 51