کتاب گروه نجات و نقدی کوتاه

فرزانه بنی فاطمه

کتاب گروه نجات نوشته ی آرتور سی کلارک داستانی علمی تخیلی است که به همت نوید فرخی ترجمه شده است. این نویسنده و مترجم جوان نسخه pdf ترجمه ی کتاب را به خوانندگان و کاربران وبسایت سرزمین هنر تقدیم کرده اند که همراه با نقدکوتاهی از فرزانه بنی فاطمه در این پست منتشر شده است.امیدواریم از خواندن این کتاب لذت ببرید.

اهمیت ادبیات علمی_تخیلی را می توان با مطالعه ی کارهای نویسندگان عالمی چون کلارک، دریافت. کلارک علم و هنر (در قالب ادبیات) را با هم می آمیزد و محصول داستانی جذابی را به خواننده ارائه می کند. نویسندگان فعال در حوزه ادبیات علمی_ تخیلی، به ما ثابت می کنند داستان ها قادرند در کنار سرگرم کننده بودن، آموزنده هم باشند. و اینکه هر چیزی در تخیل انسان بگنجد، روزی، دور یا نزدیک، ممکن است در دنیای واقعی موجود شود.

کلارک اعتقاد کاملی به هوش نامحدود بشر دارد. در داستان گروه نجات می بینیم او بشر را به عنوان موجودی معرفی می کند که گونه های مختلف موجودات فرازمینی صاحب تکنولوژی های پیشرفته، او را با عنوان برتر از نظر ذکاوت و توانایی پیشرفت و یادگیری و ابداع، می بینند.

از جذابیت های “گروه نجات” به تصویر کشیدن داستان از منظر موجودات فرازمینی و نحوه ی دیدشان نسبت به انسان و ذکاوتش است.

در خلال داستان به ابداعات و چاره اندیشی های بشر آینده در مقابل بحران نابودی زمین توسط انفجار خورشید که از نظر دانشمندان روزی احتمالاً گریبان گیر انسان خواهد بود، پرداخته شده است. این ابداعات جنبه ی کاملا علمی و تخصصی دارند و تنها توسط نویسنده ی خوش فکر و با اطلاعی چون کلارک قابل ترسیمند.
نویسنده از آمیزش تخیل بسیار قدرتمند و خلاقیت و اطلاعات بالای علمی خود استفاده کرده و چون دانشمندی مبدع با در نظرگرفتن جنبه های مختلف یک مساله به چاره اندیشی در مورد چالش نابودی زمین پرداخته است.
از سال ها پیش بسیاری از اشارات علمی، اختراعات و مباحثی از این دست که در داستان های علمی_تخیلی بیان شده اند، در آینده پایه ی ابداعات حقیقی بوده اند. شاید روزی بیانات کتاب کلارک هم سرنخی برای چاره اندیشی های آینده ی دانشمندان در مواجهه با نابودی زمین شود.

 

 فایل pdf داستان گروه نجات نوشته آرتور سی کلارک ، ترجمه ی نوید فرخی را ازاینجا دانلود کنید  goroohe-nejat-honarland.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

37 − = 28