اتفاقات خوب برای هیئت مدیره از راه می‌رسد

گفتگو با مجید پرکار جانشین تهیه کننده سریال هیئت مدیره

 آقای پرکار خدا قوت اساسی بهتون می‌گم. ما امشب از نزدیک دیدیم که شما واقعاً پرکار هستید.

سلام شب شماهم بخیر که تا این موقع از شب یا بهتربگم نیمه شب ما را همراهی می‌کنید. خب ما همین الان  در واقع داریم فیلمبرداری را ادامه می‌دیم تو لوکیشن اصلی پروژه در  یک برج ۱۳ طبقه تو غرب تهران نزدیک چیتگر. ما سعی داریم نشان بدیم که آپارتمان نشینی  نیاز به یکسری قوانین  دارد تا معضلات و مشکلات این نوع از زندگی را حل کند.

درمورد روند کار صحبت کنید این فیلم نامه یک فیلم نامه آپارتمانی هست و از نظر لوکیشن ویژگی و سختی‌های خودش را داردو شما چطوری به این لوکیشن رسیدین؟ اینجارو جچوری پیدا کردین؟

به لحاظ طراحی تولید وقتی ما بخواهیم چنین کار آپارتمانی را بسازیم لازمش این است که که لوکیشن اینجا چقدر منطبق بر سناریو هست را در اولویت دوم قرار بدیم در حقیقت اول باید لوکیشنی پیداکنیم که امکان کار ما را داشته باشد. یعنی یک ویژگیهایی داشته باشد که هم شبیه سناریو باشد و هم یک اکیپ کامل تلویزیونی بتواند در آن کار کند. مثلاً این آپارتمان نباید پر باشد چون ساکنین اذیت میشن باید یه جایی رو پیدا بکنی که غیر از ماهیت و محتوای سناریو، از نظر تولیدی هم شرایطش اجازه کار را بدهد و کمک به ما در واقع این امکان رو اونجا داشته باشیم. این برجیه که الان تقریباً هفتاد درصدش خالی از سکنه است به همین دلیل است که ما می‌توانیم اینجا فیلمبرداری بکنیم. و اگر درواقع تمام واحده ساکنین حضور داشتند بسیار شرایط سخت می‌شد همین الان هم برای بخشی از همسایه‌هایی که اینجا هستیم زحمت ایجاد کرده ایم که این تشکر را باید بکنم که با تحمل به ما کمک می‌کنند.

مجید پرکار
مجید پرکار

سناریو  درباره  مشکلات آپارتمان نشینی هست فکر نمی‌کنید این موضوع تکراری شده؟

سناریو بر اساس معضلات شهروندی وهمسایگی در آپارتمان نشینی اتفاق می‌افتد. وقتی که ما داریم درمورد جامعه ای صحبت می‌کنیم که به این سمت مدرنیته و آپارتمان نشینی حرکت می‌کنند، خیلی مهمه که بارها و بارها این قواعد گفته بشه و نکته ای که هست اینه که بارها و بارها آقای رسام گفتند که وقتی ما راجع به مسواک  برنامه ای می‌سازیم اینجوری نیست که بگوییم مثلاً دوماه پیش کار کردیم یا پارسال ساختیم الان دیگه تکراری شده است. اینها موضاعاتی است که باید دائم گفته بشه قوانین آپارتمان نشینی هم همین شکلیه. شارژ چه شکلی داده می‌شه اگه نواقصی توی ساختمان به وجود بیاید باید از چه منابعی برای حلش استفاده کرد؟ در واقع تکرار و بازگویی قوانین عرفی اخلاقیه هم جواری می‌تواند به آدمها کمک کند که اگر درشرایط زندگی با آن مواجه شدند چطور باید آن را حل کنند؟

 

 

استقبال مخاطب را  چطور دیدید؟

تمامی‌کسانی که کار را دیدند  از منظر یک کار طنز بهش نگاه نکردند. و حتی کار عید یکی از بدترین اتفاقاتی که برای سریال هیات مدیره افتاد این بود که در عید نوروز پخش آن شروع شد. البته ما فکر می‌کنیم خیریتی در آن بود فعلاً نمی‌شود به درستی قضاوت کرد. پخش شدن کار انتظار مخاطب رو به سمتی برد که کار توی تایم‌های کوتاه مدت وقتی تو شلوغی‌های عید یک لحظه نگاه میکنی صحنه‌های جذاب داشته باشه.. سریال هیئت مدیره یک قصه و یک درامی‌رو در درون خودش داره که مخاطب باید با در واقع یک پیش زمینه ذهنی غیر عید یا فصلی بودن کار را دنبال کند با این حال و توی شرایطی که ما توی عید این کار رو پخش کردیم عزیزانی که کار را دیدند دوست داشتند. و اتفاقا قشر فرهیخته و خدا را شکر بازخورد‌های خوبی را به کار دادند.  این باعث می‌شود خستگی از تن سازندگان سریال بیرون برود.مطمئنیم اتفاقات خوبی برای سریال می‌افتد و الان که از عید فاصله گرفتیم و در ادامه مخاطب قصه‌ها را دنبال میکنه موضلات رو میبینه راه حلهارو میبینه همزاد پینداری میکنه خودش رو میبینه جامعه ش رو میبینه و احتمالا احساس بهتری هم بهش دست میده.

در رابطه با جنبه تولیدی هم مدتهاست که تلویزیون این همه بازیگر را در یک سریال کنار هم نچیده… در واقع اگر بر اساس یک نگاه نزدیک به سلیقه مخاطب به معنای این که نیازهاش چیست حضور پیدا بکنیم و قصه را نگاه کنیم می‌بینیم که تمام عناصر برای جذب مخاطب در نظر گرفته شده به خصوص با داستان پردازی علی خودسیانی و کارگردانی خوب آقای میری

 ممنون آقای پرکار

من هم از شما تشکر می‌کنم به خاطر توجه به سریال هیئت مدیره

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.