پایان یک نمایشگاه ، ادامه یک راه: اهداء عضو اهدای زندگی

نمایشگاه آثار نخستین جشنواره هنرهای تجسمی نفس ۳۱ مرداد ماه پایان یافت .
از فعالیتهای فرهنگی در کنار این نمایشگاه ایستگاه ثبت نام و صدور آنی کارت اهدای عضو برای متقاضیان بود .
یکی از فعالین انجمن در این غرفه به گزارشگر هنرلند چنین گفت :
کاری که ما اینجا انجام می دهیم وجه فرهنگی دارد ٬کارت اهدای عضو صادر می کنیم که رضایت قلبی شخص را نشان می دهد مبنی براین که اگر مرگ مغزی برایشان اتفاق بیفتد نشان می دهد که ایشان رضایت داشتند برای اهدای عضوشان واین خانواده ها را بیشتر مجاب می کند٬ چون شاید راضی کردن خانواده در آن شرایط کمی مشکل باشد؛ این کارت تاثیر بزرگی می تواند داشته باشد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

همکارش ادامه داد :
روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر از همو طنان ما فوت می کنند به دلیل نبودن عضو پیوندی .

درکشور بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ مرگ مغزی وجود دارد در طول سال .از بین اینها (۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر) اهدای عضو فقط ۸۰۰ ار گان اهدا می شوند وبقیه ی این تعداد دفن می شوند .ما اینجا ییم تا با کمک شما وبقیه ی دوستان در این فرهنگسازی کمک کنیم ؛ تا اهدای عضو در کشور وضعیت معقولی داشته باشد تا بتوانیم افراد بیشتری را از مرگ نجات بدهیم. ۲۵۰۰۰ نفر بیمار نیازمند عضو در کشور وجود دارند که این افراد ثانیه به ثانیه دارند از بین می روند وبه مرگ نزدیکتر می شوند به خاطر چی ؟ به خاطر اینکه ما ارگانها رادفن می کنیم !
ما ایرانی ها انسانهای ریوفی هستیم ٬نشان دادیم که در مواقع ضروری بلدیم از جانمان هم بگذریم. اما چرا اهدا نمی کنیم چون آگاهی نداریم وما اینجاییم که سعی کنیم این آگاهی رابه شما بدهیم .
مقوله ی اهدای عضو سه رأس دارد که یکی از این رأ سها ٬آگاهی پیدا کردن مردم ونهادهای مردمی است . اگر خانه ی هنرمندان و جامعه ی هنری بیاید کمک کند برای رساندن مفهوم اهدای عضو ما می توانیم بگوییم فرهنگ اهدای عضو در جامعه جا افتاده است ٬ در غیر اینصورت ما نمی توانیم پیشرفتی داشته باشیم .
WWW.ehda.center
انجمن اهدای عضو ایرانیا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

21 − = 13