واکنش هنرمندان ایرانی به توهین ترامپ به نام خلیج فارس

به فاصله اندکی از سخنرانی جنجال برانگیز دونالد ترامپ درباره کشور عزیزمان ایران و تحریف نام «خلیج فارس» ، موجی از اعتراضهای مدنی ایرانیان در سراسر جهان شبکه های اجتماعی را دربرگرفت. نام خلیج فارس و persian gulf به سرعت ترند اول توئیتر شد و تصاویر پروفایلهای بسیاری از ایرانیان در تلگرام و واتس آپ به رنگ پرچم پرافتخار ایران تغییر پیدا کرد.

هنرمندان کشورمان هم به طور خودجوش و همگام با سایر هموطنانشان به این سخنان موهن واکنش نشان دادند که در نوع خود جذاب و قابل ستایش است. اصحاب فرهنگ و هنر یا با زبان طنز یا تصویر یا ویدئو اعتراض خود را به تحریف نام خلیج فارس در سخنرانی رییس جمهور ایالات متحده ی آمریکا نشان داده اند. در این پست به بخشی از این واکنشها که در همان ساعات اولیه ی بعد از سخنرانی دونالد ترامپ در صفحات رسمی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه در شبکه های اجتماعی منتشر شد نگاهی انداخته ایم .

صفحه اینستاگرام حمید فرخ نژاد (بازیگر)

حمید فرخ نژاد با انتشار عکسی از نقش آفرینی اش در فیلم سینمایی گشت ۲ به طعنه به ترامپ گفته است: طوفان کاترینا هم کار ماست!

 

اعتراض فرخ نژاد به ترامپ
اعتراض فرخ نژاد به ترامپ

صفحه ی اینستاگرام رامبد جوان(کارگردان و بازیگر)

رامبد جوان یک عکس را با مضمونی جالب منتشر کرده است. شناسنامه ای برای خلیج فارس

شناسنامه خلیج فارس
شناسنامه خلیج فارس

کانال تلگرام محسن شریفیان( آهنگساز  و خواننده)

محسن شریفیان در کانال تلگرامی خود اقدام به انتشار یک ویدیو کرد . در این کلیپ مستند کوتاهی دیده می شود که به معرفی ایران می پردازد.

این هنرمند  در کپشنی زیر این ویدئو نوشته است:

 this is Iran, and this is Persian gulf

 

صفحه ی اینستاگرام و کانال تلگرام علیرضا دباغ (سردبیر فصلنامه سرزمین هنر)

علیرضا دباغ با چاپ تصویری از یک نقشه قدیمی منقش به نام persian gulf چنین نوشته است:

نام خلیج فارس برتمامی نقشه های تاریخی جهان نقش بسته است؛حتی در کتابخانه ی کنگره ی آمریکا….جایی که بعید است کسی مثل ترامپ به آن سری بزند….خلاصه اینکه این چیزی نیست که بتوان سر میز معامله ی چند شیخ و امیر با دلال پیری مثل دونالد آن را عوض کرد.

نقشه خلیج فارس
نقشه خلیج فارس

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 43 = 49