واکنشها به اجرای بحث برانگیز «فرزادحسنی»در برنامه اکسیر

پیوند فضای مجازی با رسانه های قدیمی تر چنان محکم وتنگاتنگ شده است که دیگر نمی توان فاصله ای بین مخاطب و برنامه سازان رادیوئی وتلویزیونی  احساس کرد.

جریان یکسویه اطلاعات در فضای تعاملی رسانه های مجازی عرصه را بر کسانی که خود را درحاشیه امنی از فاصله رسانه ومخاطب می پناشتند تنگ وتنگ تر کرده است.

کسانی که حس می کردند تافنه های جدابافته ای هستند که مردم باید منت پذیرحضورایشان دربرابر دوربین تلویزیون یا میکروفون رادیو باشند.

هرچه می خواهند بگویند وهرطور که می خواهند رفتار کنند ،قضاوت مردم به سطح تمجید هواداران معدود این دسته محدود بود و چرخه بازخورد پیام آنچنان ناقص که گاه احساس می شد مخاطب اگر این رفتار مجری یا این لحن بازیگر رانمی پسندد مشکل خودش است نه مشکل از رسانه وکارگزارنش .

اما اکنون شبکه های اجتماعی وب محور به چنان سطحی ازنفوذ رسیده اند که جلوی تک گوئی های عوامل رسانه ای می ایستد،آن را به نقد می کشد ودرکفه قضاوت می گذارد.

درهمین مورد اخیر به فاصله اندکی پس از نمایش برنامه تلویزیونی اکسیر از سیما جمهوری اسلامی ایران شبکه های اجتماعی پر شد از اظهار نظرهای مختلف کاربران درباره نحوه رفتار مجری برنامه وگفتار توهین آمیز وی نسبت به یک شهروند شرکت کننده دراین برنامه . با هم بخشخائی ازاین نظرات را که در شبکه های اجتماعی نظیر گیزمیز و…منتشر شده است مرور می کنیم که خود گویای همه چیز است.

این قسمت از برنامه اکسیر را در اینجا ببینید:

 

واکنش کاربران اینترنتی به ویدئوی فرزاد حسنی:

?از این افتضاح تر نمی شد به نظر من باید ۵۰ میلیون رو به این آدم بدن و هزار بار ازش عذرخواهی کنن چرا که آبروی مومن از کعبه هم بالاتره

?بنده خدا رو چه تحقیری کرد
این آدم زحمت کش پدر خانواده است جلوی بچه هاش آبرو داره و شرمنده میشه
خودتون رو جای بچه هاش بزارید

?واقعا جاى تاسف داره هیچ جاى دنیا با مردم اینطور برخورد نمیشه

?از فیلمهای سر بریدن داعش هم بدتر بود.
واقعا چی بود این؟؟؟؟؟؟؟؟
من از شرم آب شدم. حالا اون بنده خدا رو تصور کنین چی شد.

?ناظر پخش فقط برا مسابقات والیبال و فیلمهای خارجی کاربرد داره؟ سر برنامه فرزاد حسنی چه غلطی میکردن؟

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

?به نظرم شرکت کننده مسابقه واقعا انسان محترمی بود که عکس العملی نشون نداد. واقعا خجالت آور بود این رفتار

?واقعا متاسفم. مردم از بیکاری و مشکلات اقتصادی و فرهنگی دارند رنج میبرند. حالا این مجری دلش خوشه که داره یکی رو جلو زن و بچش مسخره میکنه

?حقشه کمپین کنیم صدا و سیما به این آقا پنجاه میلیون رو بده.

?در جامعه‌ای که دهاتی، شهرستانی، عمله و کارگر فحش محسوب می‌شه، تحقیر فرودست امری عمومیه. این مجری با ابتذال تمام سوار بر این موج تحقیر شده

?این طرز تفکر که یه نفر ضعیف تر از خودمون رو تحقیر کنیم و بخندیم ، از افکار داعشم خطرناک تره.

?من به طور جدی عرض می‌کنم اگر این ویدئو رو‌ می‌بینید و حس مشمئزکننده بهتون دست ‌نمیده برید دکتر. فقط یه لحظه تصور کنید اگر پدر خودمون جای اون مرد تو اون برنامه بود الان چه حالی داشتیم…

درعین حال سایت «رجانیوز» در مطلبی توضیحات تهیه کننده این برنامه را درباره ماجرای پیش آمده به این نحو منتشر کرده است:

توضیح تهیه کننده برنامه اکسیر درباره رفتار فرزاد حسنی | پایگاه اطلاع رسانی رجا

مصطفی شریفی تهیه‌کننده‌ «اکسیر» درباره‌ی آیتمی که موج انتقادها در شبکه‌های اجتماعی را به رفتار مجری برنامه به همراه داشت، توضیحاتی را ارائه داد.

شریفی تأکید کرد: آیتمی که از آن توهین به تماشاگر حاضر در این برنامه برداشت شده است، صرفا یک آیتم نمایشی بوده است و عده‌ای غرض‌ورزانه بخشی از این آیتم را با سانسور منتشر کرده‌اند که باعث شده‌اند احساسات مردم جریحه‌دار شود.
او گفت: اگر کسی ناراحت شده است از طرف آدم‌های مغرض از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. مطمئنا از این پس سناریوی زیباتری خواهیم داشت و قبل از آن به مخاطب یادآوری می‌کنیم که آیتم نمایشی است.
شریفی با تأکید بر اینکه آیتم پخش‌شده از تلویزیون صرفا نمایشی بوده است، یادآور شد: متأسفانه چهار سکانس اصلی در این آیتم به شکلی غرض‌ورزانه حذف شده است؛ در حالی که این سکانس‌ها بخش‌های خنده‌آور زیادی داشت.
این تهیه‌کننده سپس در توضیحی با طرح این پرسش که چرا برخی‌ها صبر ندارند و می‌خواهند احساسات مردم را بازی دهند، گفت: ما در «اکسیر» یکسری از موضوعات پزشکی را در قالب نمایشی کار کردیم و این آیتم هم جزو همان نمایش‌ها بود. در این آیتم هم اگر یک هفته صبوری پیشه می‌کردید متوجه می‌شدید که آیتم نمایشی است.

شریفی سپس با تأکید بر اینکه جمشید به عنوان بازیگر و هنرور ما در برنامه «اکسیر» حضور دارد، بیان کرد: آن دوستانی که پشت این ماجرا بودند با احساسات مردم بازی کرده‌اند. ما در این آیتم یک سناریوی نمایشی داشته‌ایم که این هنرجو هر بار به پاسخ مجری برنامه جواب می‌دهد با واکنشی روبرو می‌شود. در حالی که فیلم سانسور شده‌ای از این آیتم در فضای مجازی منتشر شده است و برداشت‌ها به نوعی است که انگار این فرد به عنوان یک آدم ساده‌ زیر پا له شده است؛ در حالی که این گونه نبوده است و در برنامه‌های بعدی خود جمشید حضور خواهد داشت و آن را مطرح خواهد کرد که ماجرا این طور نبوده است.
این تهیه‌کننده در توضیحی دیگر با اعتقاد بر اینکه در برنامه «اکسیر» تلاش کرده‌اند پیشرو عمل کنند، گفت: وقتی می‌خواهیم متفاوت عمل کنیم ممکن است این تفاوت به مزاج مخاطب خوش نیاید. در حالی که اگر به برنامه با دقت نگاه کنید این برداشت‌ها خیلی کمتر به ذهن متبادر می‌شود.
او سپس درباره حاشیه‌های پیش آمده در این برنامه گفت: اتهام چیست و متهم کیست؟ در حال حاضر اتهامی که وجود دارد این است که یک کارگر ساده را به برنامه آورده و آبرویش را برده‌اید. اگر جز این باشد که بوده است چگونه می‌توانید این سوء‌تفاهم را پاسخ دهید؟
شریفی در پایان گفت: متأسفانه ویدئویی که منتشر شد سانسور شده و دروغ است و ویدئوی اصلی این برنامه بعدازظهر قرار است منتشر شود. متأسفانه ۹۰ درصد از دروغ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، مدیریت شده است.
 حتی اگر آنچه تهیه کننده برنامه گفته است حقیقت داشته باشد ،باز هم لحن و گفتار خارج از عرف وادب مجری نمی تواند با معیارهای اخلاقی جامعه ما هماهنگی داشته باشد ،مگر آنکه بپذیریم مدل ارائه شده بخشی از برنامه ریزی های رسانه جهت ارائه الگوئی جدید دررفتار اجتماعی است ،که این هم عذری بدتر از گناه به شما رمی رود وبه یقین موردتایید عقلای رسانه ملی نمی باشد.

آخرین خبر:

 درحالیکه خبرهای موثقی از واکنش منفی مخاطبان سیما دراین باره به گوش می رسد ومردم خواستار عذرخواهی مسولان این برنامه شده اند،روابط عمومی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد درباره این رفتار مجری امشب یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵در برنامه «مردم چی می گن» توضیحاتی ارائه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
7 نظرات
  1. م می گوید

    برنامه ای ندارید فقط نشستید مردم رو مسخره کنید واقعا متاسفیم اون بنده خدا ذره ذره آبرو جمع کرد
    این آقا به باد فنا داد

  2. مجید می گوید

    واقعا این فرزاد حسنی یه موجود چندش آور بی ادب و بی اصل و نسب هست وگرنه اینقدر به خودش اجازه توهین و تحقیر دیگران را نمیداد.برای رسانع ملی واقعا متاسفم که باز هم این فرد رو به قاب تلویزیون و رسانه راه داده است.

  3. رهگذر می گوید

    تحقیر یک نفر ، اون هم جلو دوربین دیگه آخر بی ادبی و گستاخی یک مجری میتونه باشه!!
    این آقا باید برای مادام العمر از صفحه تلویزیون و مجری گری حذف بشه. و البته اون کسانی که این برنامه رو تدوین و برای پخش تایید کردند!!!!!!!!

  4. برسام می گوید

    به همین سادگی به همین خوشمزگی ! ! ! آبروی مردم رو بردن حالا هم طلبکار شدن واقعا جالبه. خدا میدونه با چه دوز و کلکی میخوان این بنده خدا رو وادار کنن که بگه جزئی از برنامه بوده ( تازه اگر بتونن این کارو بکنن ) به نظر من فرزاد حسنی رو کاملا میشه به عنوان نماد بی ادبی معرفی کرد ای کاش اون آقا ملاحظه نمی کرد و وقتی جعبه باز شد یکی میخوابوند زیر گوش این حسنی بی ادب. ولی از حسنی بدتر ناظران پخش هستن که با کمال میل این گستاخی رو به مردم نشون دادن. جناب سرافراز چشم و دلت روشن. فکر کردی شاهکار کردی و بعد از هفت هشت سال یه شو من نابغه رو برگردوندی به تلویزیون ! ! ! اینجا جا داره عرض کنم زرشک ! ! ! تو این چند سال مردم واقعا از ندیدن حسنی خوشحال بودن

  5. عارف می گوید

    با سلام و ادب.واقعا متاسفم بنده اگر بودم یه سیلی آبدار به این مردک بی تربیت میزدم که سر سفره پدرومادرش انگاری ننشسته.

  6. ناشناس می گوید

    با سلام و احترام .هنوز باورم نمی شه چیزی که با چشم خودم دیدم این همه بی احترامی مگه می شه ؟ یعنی این برنامه که مجری بی شخصیت داره پس بقیه دستندرکاران کجا هستن ؟ اونا هم مثل مجری ….. هستن که اجازه اکران این برنامه را دادن؟!….

  7. حسن می گوید

    گفتن اینکه این مسئله از قبل طرح ریزی شده یعنی توهین به شعور،احساسات و شخصیت انسانی مخاطبین.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

34 − 25 =