“بیگانه ای”در تلویزیون بیگانه با مردم

نگاهی به سریال بیگانه ای با من است

“بیگانه ای”در تلویزیون بیگانه با مردم | جبارآذین | تلویزیون | سرزمین هنر| بیگانه ای با من است ،(کاری از احمد امینی و آرش معیریان) یک ملودرام خانوادگی و اجتماعی است که داستان های خود را در بستر مناسبات تاریخی و اجتماعی در سه مقطع تاریخی دهه های شصت،هفتاد ونود در سه فصل با دو کارگردان روایت می کند.

فصل نخست سریال را احمد امینی کارگردان سینما و تلویزیون با پبشینه کارگردانی مجموعه های بی گناهان و اولین شب آرامش درسی قسمت کارگردانی کرده است.

فصل های دوم و سوم “بیگانه ای بامن است” توسط آرش معیریان، تدوینگر و کارگردان فیلم های نازل و سطحی سینمایی مانند «زنهافرشته اند» و سریال های متوسط پیداپنهان و جلال الدین ساخته شده است.

«خط اصلی داستان این مجموعه درباره رخداد “جابجایی” انسان هاودربیگانه ای بامن است،جازدن یک زن کارگر به نام”نسا” به جای زنی دیگر به نام “مینو” وعوارض وپیامدهای این تغییروجابجایی وچالش های شخصیتی وزندگی نسااست.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید
بیگانه ای با من است
بیگانه ای با من است

 

شخصیت نسا در محوریت داستان

نسا یک کارگر ساده و خدمتکار است. او از موقعیت بحرانی خانواده ای که درخانه آن ها کار می کند و مخالفت و دیده نشدن “مینو”توسط خانواده همسرش “امیرعلی”سو استفاده کرده و در قالب مینو، وارد زندگی خانوادگی امیرعلی می شود و حوادث و ماجراهای سریال را می آفریند. فیلمنامه سریال در کل دارای چفت و بست دراماتیک است و موضوع جابجایی انسان ها تاکنون سوژه کلیشه ای صدها فیلم و سریال داخلی و خارجی شده است.

آنچه تا حدی این موضوع تکراری را درسریال بیگانه ای بامن است ، قابل تحمل کرده، پردازش نسبی شخصیت نسا و بررسی و نمایش تأثیرات درونی و بیرونی جابجایی او با مینو است که گاه تا مرز استحاله و اضمحلال کاراکتر نسا جلو می رود.

بازی ها و کارگردانی در فصل نخست سریال درمجموع خوب و پذیرفتنی است و باید منتظرماند و دیدکه آرش معیریان با فصل های دوم و سوم سریال چه کرده است از همین رو قضاوت نهایی درباره این مجموعه را به پایان آن موکول می کنیم. نکته آخر اینکه، چرا دهه هشتاد در ” بیگانه ای بامن است” دیده نشده است و به چه دلیل نویسنده و کارگردانهای این سریال ازپرداخت این برهه گریخته اند،معمایی است که سازندگان بیگانه ای بامن است، بایدپاسخگوی آن باشند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 62 = 66