گزارشی ازنمایشگاه سراسری کتاب کاشان

نمایشگاه سراسری کتاب کاشان یکی از اقدامات خوب و درخور تقدیر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی است که در کنار برگزاری دوره ای نمایشگاه های کتاب در شهرستانهای استانی مختلف کشور است که می تواند برای علاقمندان کتاب فرصت مناسبی را فراهم کند تا با جدیدترین محصولات فرهنگی در حوزه نشر کتاب آشنا شوند.

دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر به مدت ۶ روز در مصلای کاشان طی آیینی گشایش یافت. در این نمایشگاه قریب به ۴۰ هزار عنوان کتاب از ۳۰۰ ناشر در ۱۷۰ غرفه کتاب عرضه شده است.  دکتر صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز دهه فجر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سراسری کتاب کاشان درباره  آخرین آمار از وضعیت نشر کتاب در کشور گفت::کتاب روح فرهنگ و انسان است و بشر تلاش کرده رسانه های جدیدی بیاورد ولی هیچ رسانه ای کتاب نمی شود چون کتاب دارای ویژگی های زیادی همچون متفکر و ماندگاری است که رسانه های دیگر فاقد ان هستند.
وی عناوین کتاب های چاپ شده بعد از انقلاب را یک میلیون جلد عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی بن مایه فرهنگی دارد و کتاب هم بن مایه فرهنگ جامعه جهانی است.
صالحی با تاکید بر گسترش عرصه کتابخوانی در کشور به عنوان یکی از عرصه های پرتکاپو و فعال افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال گذشته نگاه جدی به این عرصه داشته و در ۱۰ ماه نخست امسال حدود ۶۰ هزار عنوان کتاب چاپ اول و جدید داشته ایم. به گفته صالحی دولت نگاه جدید و جدی در سه سال گذشته به عرصه کتاب داشته دارد و به دنبال ملی کردن این حرکت است که برگزاری نمایشگاه های کتاب در خارج از تهران گامی در این مسیر است.وی اظهارکرد: در سه سال گذشته ۸۱ نماشگاه کتاب در مراکز کشور و برخی شهرها از جمله نیشابور و کاشان با نگاه فرصت سازی برای دسترسی همگان به کتاب برگزار شده است.وی با اشاره به طرح پایتختی کتاب ایران گفت: امسال ۱۰۰ شهر کشور در این طرح حضور فعال داشته و جریان های مدنی، عمومی، حکومتی و دولتی برای تکمیل این طرح ها مشارکت دارند.

در نخستین روز نمایشگاه رونمایی از کتاب های «ضیاالشهاب » و کتاب گویای «من یا چشم هایم» اثر دکتر نرگس نیکخواه برگزارشد.یکی دیگر از برنامه های جنبی این نمایشگاه رونمایی از ۱۷ اثر منتشر شده دی و بهمن ماه ۹۵ انتشارات مرسل از ناشران با سابقه شهر کاشان است.که در دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان رونمایی شد.این آثار در موضوعات ادبیات،دین، تکنولوژی، تاریخ و علوم اجتماعی نگاشته شده است.

“صحیفه صادقیه” اثر محمدمهدی ادریس زاده، “دیوان فجر” مجموعه اشعار مهدی سعیدی طاهری، “اولین های تاریخ” اثر مسیب گلچین، “شرح زندگانی سلطان میراحمد” نوشته دکتر مجید زجاجی و “سیمرغ سخن” اثر حسینعلی پورمدنی از کتابهای رونمایی شده این انتشارات بودند.
“تکرار تاریخ” نوشته زهرا حسام محمدی، “سر سلامتی” اثر ابوالفضل حسینی، “آخرین امید” نوشته فاطمه محمدی، “راهنمای عتبات عالیات” اثر حسین آلویی و “رونویسی از حافظه درختان سیب” نوشته دکتر حسین خسروی از دیگر کتابهای انتشارات مرسل بودند که در این آیین رونمایی شدند.
همچنین در این آیین از کتابهای “انگل شناسی پزشکی” اثر دکتر سیما راستی، “نظم نوین فتنه ای کهن” نوشته نریمان خلیلی، “ماهی سیاه” اثر مریم پارسا و “مدیریت عشق” اثر طاها جاویدخواه رونمایی بعمل آمد.
کتابهای “تاثیر مدیریت جهادی با نگارش دینی اسلامی”، “رابطه بین مدیریت جهادی آن با الگوی تعهدی” و “مدیریت جهادی و تاثیر آن بر الگوی پیشرفت” اثر عباس انصاری تبار نیز از دیگر آثار این انتشارات رونمایی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

55 + = 65