نماهای اصلی دوربین| آکادمی‌آنلاین سرزمین هنر

نماهای اصلی دوربین موضوع این مجموعه از مجموعه ویدئوهای آموزشی “آکادمی‌آنلاین سرزمین هنر” می‌باشد که به منظور استفاده هنرجویان این آکادمی‌تهیه گردیده است و به موضوع نماهای اصلی  اختصاص داده شده است.

 نما، شات، پلان ( Shot )

نما، کوچک ترین جزء فیلم است و برابر است با، هر بخش از فیلم که در آن، دوربین بدون خاموش شدن ، یک برداشت مستمر داشته است.

در این بخش مجموعه ویدئوهای آموزشی آکادمی‌آنلاین سرزمین هنر می‌باشد که به منظور استفاده هنرجویان این آکادمی‌تهیه گردیده است.

نما را نمی‌توان دقیقا برابر با برداشت دانست، زیرا هر برداشت ممکن است دستخوش تدوین شود و دقیقا آن چیزی نباشد که بر پرده ظاهر می‌شود.

 

برای دیدن فیلم کامل و شرکت در
دوره‌های آموزشی آنلاین سرزمین هنر
 به آدرس 
academyhonarland.ir
 مراجعه

نماها را معمولا بر اساس موارد زیر دسته بندی می‌کنند :

 

  • نمای خیلی دور( Extreme Long Shot)

نمایی که از فاصله خیلی دور از سوژه فیلم برداری می‌شود و تصویری کلی از مکان رویداد ماجرا به دست دهد. چنین نمایی معمولا به عنوان نمای معرف به کار می‌رود.

نمای دور ، نمای عمومی‌( Long Shot )

نمایی که از فاصله ای دور، سوژه را نشان می‌دهد. در این حالت علاوه بر سوژه، شخصیت‌ها و بخشی از محیطی که سوژه در آن قرار دارد، نیز در این نما دیده می‌شود. این نما نگاهی کلی به موضوع دارد و موقعیت سوژه را در آن محیط و فضا نشان می‌دهد.

در واقع نمای دور بیش از نمای نزدیک و متوسط، درباره رابطه سوژه با محیط به ما اطلاعات می‌دهد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

از این نما بسیار در شروع سکانس‌ها به ویژه سکانس آغازین استفاده می‌شود، به عنوان آخرین  نمای فیلم هم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • نمای دور متوسط ، نمای نیمه دور ( Medium Long Shot )

نمایی در حد فاصل میان نمای دور و نمای متوسط. این نما، گستردگی نمای دور را ندارد اما، موضوع را کامل نشان می‌دهد.

  • نمای متوسط ( Medium Shot )

نمایی بین نمای دور و نمای نزدیک که شخص یا چند شخص را از مچ یا زانو به بالا و یا قامت آنها را به طور کامل در حالت نشسته نشان می‌دهد.

این نما بیشتر برای نمایش روابط میان دو یا چند شخصیت و در عین حال، ارائه اطلاعات کافی برای درگیر کردن  تماشاگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • نمای نزدیک متوسط ، نمای نیمه نزدیک ( Medium Clos Shot )

نمایی در حد فاصل میان نمای متوسط و نمای نزدیک که از سینه تا بالای شخصیت را نشان می‌دهد.

  • نمای درشت، نمای نزدیک ( Close – Up )

نمایی که در آن چنین به نظر می‌رسد که دوربین به فاصله بسیار نزدیکی از سوژه رسیده است.

در این نما، صورت شخصیت، یا نمای درشتی از چیزی، پرده را پر می‌کند. نمای کلوزآپ برای رساندن احساسات، واکنش‌ها و حالات روحی شخصیت به تماشاگر بسیار موثر است و بین تماشاگر و شخصیت درگیری احساسی زیادی خلق می‌کند و بیننده را وا می‌دارد تا فقط روی شخصیت و نه چیز دیگری تمرکز کند.

نماهای نزدیک از اشیا یا بخش‌هایی از اشیا، برای جلب توجه تماشاگر به اطلاعات و جزئیات مهم، خلق هیجان در اثر کاربرد آن شیء خاص، و ارائه ارزش نمادین به آن، انجام می‌شود.

برای استفاده از دوره‌های آموزشی “آکادمی‌آنلاین سرزمین هنر” اینجا کلیک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.