معرفی ۴ کتاب برای کسانی که در مسیر رسیدن به اهداف خود قراردارند

می‌گویند سخت‌ترین قدم به خصوص  برای کسانی که در مسیر رسیدن به اهداف خود قراردارند، اولین قدم است ؛ اما کمتر کسی می‌گوید که بسیاری افراد اولین قدم را برمی‌دارند و چون اطلاعاتی از مسیر درست ندارند، شور و هیجان اولیه را از دست می‌دهند و ممکن است توی ذوق‌شان بخورد.بنابراین لازم است که هر کس در ابتدای امر یک طرز تلقی کلی داشته باشد که مثل راهنما برایش عمل کند و این کار برای جویندگان موفقیت با خواندن بعضی از بهترین کتاب‌های این حیطه میسر می‌شود.در مقاله‌ای که پیش رو دارید به معرفی چهار اثر طلایی پرداخته‌ایم که مسیر موفقیت را برایتان روشن می‌کنند و می‌توانند ذهن شما را برای تغییرات پیش رو آماده کنند.

معرفی ۴ کتاب برای کسانی که در مسیر رسیدن به اهداف خود قراردارند | کتاب | سرزمین هنر| رپرتاژ آگهی | اگر میخواهید در زمینه موفقیت بیشتر مطالعه کنید اینجا را بخوانید و  اگر در آغاز مسیررسیدن به اهداف قرار دارید، خواندن این کتاب ها را فراموش نکنید.

۱۲ ستون موفقیت

زمانی که در ابتدای راه رسیدن به اهداف‌تان قرار دارید، لازم است اطلاعاتی ضروری و کلی داشته باشید که راهنمای مسیر شما شوند و بتوانند شما را از مرحله‌های مختلف عبور دهند. یکی از کتاب‌های خوبی که برای کمک کردن به تازه واردها به دنیای موفقیت نوشته شده است، «۱۲ ستون موفقیت» است.

جیم ران، نویسنده این کتاب، یکی از موفق‌ترین چهره‌های انگیزشی دنیای موفقیت است که با توصیه‌های موجود در ۱۲ ستون موفقیت توانسته راه درست را به عده زیادی از علاقمندان رسیدن به اهداف بزرگ نشان دهد.

در کتاب ۱۲ ستون موفقیت شما با ۱۲ اصل اساسی آشنا می‌شوید که قرار است مسیر زندگی‌تان را متحول کنند. جیم ران ابتدا با اصولی ساده شروع می‌کند که بیشتر روی خودتان تمرکز دارند و سپس سراغ گزینه‌های محیطی مثل ارتباطات‌تان تمرکز می‌کند.

برای مثال در قدم‌های اول شما متوجه می‌شوید چطور متعادل و سلامت نگه داشتن روح، روان و جسم‌تان با هم به موفقیت شما کمک می‌کند. سپس آموزش می‌بینید که چطور اهداف‌تان را بنویسید و روی آن‌ها متمرکز شوید.

بعد از مراحل اولیه نوبت به سرمایه‌گذاری روی روابط‌تان است؛ چون افراد موفق می‌دانند چگونه و با چه کسانی ارتباط برقرار کنند تا یاد بگیرند و به اهداف‌شان نزدیک شوند. اگر به خواندن این کتاب علاقمند شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه صوتی این اثر را هم مد نظر داشته باشید تا بتوانید در حین رانندگی یا انجام کارهای دیگر به آن گوش داده و از اطلاعاتش استفاده کنید.

هفت عادت مردمان مؤثر

اگر در آغاز مسیررسیدن به اهداف قرار دارید، خواندن این کتاب  را فراموش نکنید. سال‌ها مشاهده و تحقیق بر روی افراد موفق نشان داده است که بین آن‌ها ویژگی‌های مشترکی وجود دارد که در رسیدن آن‌ها به اهداف‌شان تاثیرگذار بوده است.

یکی از افرادی که به بررسی این عادت‌های مشترک پرداخته است، دکتر استفان کاوی است که با بررسی زندگی این افراد به هفت ویژگی مشترک رسید و تصمیم گرفت این هفت عادت را به شکل یک کتاب منسجم درآورده و در دسترس علاقمندان به موفقیت قرار دهد. نتیجه این کار نوشتن کتاب «هفت عادت مردمان موثر» است که با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد و بارها به تجدید چاپ رسید.

هفت عادت مردمان مؤثر

در بخش آغازین این کتاب، «کاوی» می‌گوید:

“هفت عادت مردمان موثر به روشنی نشان می‌دهد که موثر بودن خواه در زندگی شخصی خودمان و خواه در زندگی دیگران محصول منش ماست؛ نه ثمره قواعد و فنونی برای اداره یا کنترل کردن دیگران”

و با همین جملات ابتدا به بررسی اخلاقیات می‌پردازد و سپس هفت عادت ضروری را که شامل مواردی مثل اولویت بندی، عامل بودن، داشتن تفکر برنده و … می‌شود، به خواننده‌اش معرفی خواهد کرد.

هفت عادت مردمان موثر به زبان فارسی هم ترجمه شده و به صورت کتاب صوتی هم قابل دانلود برای علاقمندان به دنیای شنیداری کتاب‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی هفت عادت مردمان موثر این اثر بسیار کاربردی استفان کاوی را تهیه کرده و هر روز، بخشی از زمان‌تان را به شنیدن آن اختصاص دهید تا کم‌کم موارد آن به بخشی از عادت‌های شما تبدیل شود.

 

بنویس تا اتفاق بیفتد

بسیاری از افرادی که می‌خواهند مسیر موفقیت را شروع کنند، نمی‌دانند دقیقا باید از کجا شروع کنند؛ به خصوص اگر ذهن‌شان شلوغ باشد، منظم کردن آن کار آسانی به نظر نمی‌رسد و خیلی وقت‌ها همین شلوغی بیش از حد مانع از شروع کارهای بزرگ خواهد شد. در چنین شرایطی چه کار باید کرد؟

هنریت آنه کلاوسر، در کتاب معروفش «بنویس تا اتفاق بیفتد» می‌گوید بهترین جواب برای سوال بالا نوشتن است. او مصرانه اعتقاد دارد هر کس باید اهدافش را به وضوح روی کاغذ بیاورد؛ چون نوشتن شبیه به یک معجزه عمل می‌کند و راه رسیدن به هدف را باز خواهد کرد.

از طرف دیگر زمانی که شما بتوانید آرزوهایتان را بنویسید، در حقیقت آن‌ها را به اهداف تبدیل می‌کنید و از این طریق فکر شما آماده برای دریافت اطلاعات لازم درباره آن هدف و به کار بستن آن خواهد بود. بنابراین با یک تیر دو نشان زده‌اید.

بنویس تا اتفاق بیفتد
کتابی برای مسیر رسیدن به اهداف

اتفاق دیگری که با نوشتن می‌افتد، منظم شدن ذهن شلوغ است. کسانی که فکرشان شلوغ است می‌توانند این شلوغی‌ها را روی کاغذ بیاورند و شروع به اولویت بندی کارهایشان کنند تا آرامش فکری‌شان برگردد و بتوانند در مسیر درست قرار بگیرند.

پیشنهاد می‌کنیم دانلود کتاب صوتی درخشان بنویس تا اتفاق بیفتد از هنریت آنه کلاوسر را در فهرست خواندنی‌هایتان قرار داده و هر روز زمانی را به شنیدن نکات طلایی آن اختصاص دهید.

بازداشتگاه صورتی

یکی از بهترین کتاب‌هایی که توسط انتشارات ترجمان علوم انسانی در دسترس مخاطبان ایرانی هم قرار گرفته است و خواندن آن برای شروع مسیر موفقیت ضروری است، کتاب «بازداشتگاه صورتی» با عنوان تکمیلی «نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند» است که توسط آدام آلتر نوشته شده است.

این اثر درخشان شامل نتایج پژوهش‌های فراوانی در حیطه علوم انسانی و سایر علوم است که به تک‌تک خوانندگانش نشان می‌دهد چه چیزهایی می‌توانند بدون اینکه خود فرد متوجه باشد، روی طرز تلقی او از جهان اطرافش تاثیر گذار باشند.

برای مثال رنگ‌ها، آب و هوا، محل سکونت و حتی اینکه در کدام طبقه زندگی می‌کنید و بسیاری از مواردی که شما را شوکه خواهد کرد، در این فهرست قرار می‌گیرند.

نتیجه اینکه زمانی که خواندن کتاب را تمام کنید به خودتان خواهید آمد و متوجه تغییر رویکردتان به جهان خواهید شد. بعد از خواندن بازداشتگاه صورتی خیلی سریع‌تر موانع موفقیت را تشخیص می‌دهید و با سرعت بیشتری می‌توانید به تحلیل محیط بپردازید. خواندن این کتاب را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید.

مسیر رسیدن به اهداف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 3 =