معرفی کتاب هفته – قسمت دوم

سه کتابی که این هفته برای معرفی انتخاب شده ، کتاب “آن گوشه ی دنج سمت چپ” از مهدی ربی ، کتاب” خوشبختی های کوچک” از مژگان زارع، و  “داستان انتقام” از سیامک گلشیری میباشند . در زیر به معرفی هر کدام از این کتابها می پردازیم.

آن گوشه ی دنج سمت چپ

این کتاب به قلم آقای مهدی ربی است که از انتشارات چشمه به چاپ رسیده است. کتاب “آن گوشه دنج سمت چپ” ، شامل ده داستان کوتاه است که عموما در حال و هوای اهواز نوشته شده و هر کدام ماجرای جداگانه و جذابی دارد که خواننده را تا آخرین خط ، اسیر لذت خواندن میکند. بیان ساده اما دقیق هر داستان، از نکته سنجی و نگاه شفاف نویسنده نشات گرفته است. این کتاب برنده مشترک نهمین دوره ی جایزه ی منتقدان و نویسندگان مطبوعات به عنوان بهترین مجموعه داستان سال ۱۳۸۶ بوده و یکی از ایده محور ترین مجموعه داستان های کوتاه میباسد . هم اکنون چاپ پنجم این کتاب در دسترس خوانندگان است.

خوشبختی های کوچک

رمان “خوشبختی‌های کوچک”، پنجمین رمان مژگان زارع است. او علاقه‌ی زیادی به ژانر معمایی-عاشقانه دارد، اما دغدغه‌های اجتماعی زنان امروزی نیز برایش مهم است. رمان “خوشبختی‌های کوچک” ٬ دغدغه های زنی جوان است که در زندگی خانوادگی و در ادامه در مسائل شغلی اش دچار تغییرات نگران کننده می شود و باید با این تغییرات مبارزه کند. این رمان در سیصد و ‌ده صفحه‌  به تازگی از سوی انتشارات برکه خورشید روانه‌ی بازار شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
دراز می‌کشم و چشم می‌دوزم به صفحه‌ی تلوزیون که دارد درباره‌ی پنگوئن‌های قطبی حرف می‌زند. به اندازه‌ی تمام یخ‌های قطب سردم است. گوینده‌ای انگلیسی زبان با لهجه غلیظ و پر ناز بریتانیایی می‌گوید پنگوئن‌های امپراطور بی‌وفاترین موجودات عالم هستند. بعد زوم می‌کند روی یک پنگوئن نر که سال پیش جفتش یکی دیگر بوده و حالا دارد جفت تازه انتخاب می‌کند. یادم است که این برنامه را سال پیش هم دیده بودم و بعد با شور و هیجان برای سمیه تعریفش کردم. گفتم که چطور وقتی پنگوئن نر جفتش را انتخاب کرد یکی از آن ماده‌های تنها مانده آمد وسط زندگی دو نفره‌ی بی‌دوامشان و پنگوئن نر کنار ایستاد تا ماده‌ها به سر و چشم هم نوک بزنند…

 

داستان انتقام

این کتاب به قلم آقای سیامک گلشیری است که کتابهای پنجگانه “خون آشام” ایشان برای مخاطب کودک و نوجوان ، از پرفروش ترین رمانها در این حیطه بوده. رمان “داستان انتقام” ، داستان چند نوجوان و معلمشان است. معلم در دبیرستان کاری کرده که آنها هرگز نمیتوانند فراموش کنند و همین موضوع دستمایه حوادثی است که در شبی پرحادثه اتفاق می افتد. شبی که سراسر این داستان را در بر می گیرد. این کتاب از انتشارات افق چاپ شده است . انتشارات افق همواره فعالیت های قابل توجهی در زمینه کودک و نوجوان داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 − = 48