معرفی هفتگی کتاب- استاد بازی

“استاد بازی” نوشته سیدنی شلدون ، نویسنده خوش قلم امریکایی است که در ایران با ترجمه خانم میترا معتضد از نشر البرز به چاپ رسیده است. نقد و معرفی زیر در مورد “استاد بازی” به قلم نویسنده توانا ، خانم ندا بشردوست از این کتاب می باشد.

“سیدنی شلدون ، فیلمنامه نویس ، نمایشنامه نویس و نویسنده خوش آوازه آمریکایی ، متولد ۱۹۱۷ میلادی، جزو موفق ترین رمان نویسان ادبیات آمریکایی است.
رمان “استاد بازی” بی تردید یکی از جذاب ترین کارهای این نویسنده خوش ذوق و با استعداد است.
چیزی که بیش از همه در مورد “سیدنی شلدون” جالب و تامل برانگیز است، گنجینه ای از اطلاعات عمومی دقیق و به روز شده ای است که خبر از مطالعه زیاد و صد البته تجربیات عملی و نظری وی درر سراسر دنیا میباشد.
نام رمان کنایه ای است به قهرمان داستان “کیت” که زنی جاه طلب و خود محور است و برای پیش بردن همه چیز بر اساس باورها و خواسته خود، با همه اعضای خانواده به خوبی “بازی” میکند.
البته، در طی داستان ، خواننده میتواند علل این جاه طلبی ها را کشف کند.
“کیت” نوه مردی به نام “جیمی مک گریگور” است که در سن هجده سالگی، با دست خالی از میان مشکلاتی سخت و جانفرسا عبور کرده و در یک معدن الماس در آفریقا شروع به کار میکند. رسیدنن جیمی به آفریقا یک سال طول میکشد ونویسنده رنج و مرارت ، حقارت، نامردیها و سواستفاده ها و انتقام جوییهای آدمیان از یکدیگر را به زیبایی در داستانی پرکشش جای داده.
الماسهایی که آغشته به خون و خیانت هستند ، منبع ثروتی موروثی برای خانواده ای میشود که “شلدون” ماجراهای آنها را تا دو نسل بعد ادامه میدهد ؛ فرزندان و نوه های “کیت” که برخلاف او چندانن تمایلی به ادامه این امپراطوری ندارند….
کیت به واسطه رنجهایی که کشیده بود، آرزو داشت که شرکت بزرگش پا برجا بماند و احساسات، هنر ، زیبایی، عشق و تمام حسهای لطیف خویشان خود که از گوشت و خونش بودند را بی رحمانه زیر پاا میگذاشت…
با این رمان گام به گام با مفاهیمی چون فقر ، رنج، نفرت، انتقام، کشتن برای زنده ماندن و سرانجام ثروت ، همراه می شوید، آنرا با همه وجود حس میکنید و به سختی دست از خواندن بر میدارید.
اگر دنبال خواندن رمانی پرفراز و نشیب و پر از آموزه های تجربی هستید، بی شک کتاب استاد بازی از نشر البرز انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 38