مطبوعات حذف می شوند؛مطبوع عات می ماند زمستان است

امیر فرض اللهی

مطبوعات ایران امروز حال و روز خوبی ندارند و یکی یکی تعطیل می شوند و یا به اجبار به سمت الکترونیکی شدن سوق می یابند. همین امر اعتراض روزنامه نگاران مستقلی را به همراه داشته است که بدون استفاده از بودجه های دولتی و پولهای مشکوک به سختی روزگار می گذرانند.یادداشتی که می خوانید با اشاره به این موضوع به قلم سردبیر مجله ی چاپی سیاه سفید* نوشته شده است.

مطبوعات حذف می شوند؛ مطبوع عات می ماند زمستان است| امیر فرض اللهی | فصل بی برگی مطبوعات رسیده است. حتی بخش نامه پنج ماده ای وزیر فرهنگ نیز نتوانسته رویه معاونت مطبوعاتی را در حمایت از مطبوعات پر تولید و محتوا و عدم حمایت از نشریات بی محتوا و اما منظم در انتشار ،تغییر دهد.

شاخص ها در اعطای حمایت همچنان همان است.با وجود آنکه مدیر کل مطبوعات داخلی تغییر کرده اما در بر همان پاشنه می چرخد. پاشنه ای که به رسانه های بی هویت و زنجیره ای و سرتاسر کپی شده از روی دست دیگران اجازه می دهد یک یا چندنفره به روش صوری نظم در انتشار داشته و از مواهب یارانه مطبوعاتی و دریافت کاغذ ارزانتر برخوردار باشند و مطبوعات مستقل بواسطه بنیه ضعیف اقتصادی منظم منتشر نشوند و از همه چیز بی بهره باشند حتی اگر در آنچه منتشر ساخته است پیشرو و تاثیر گذار باشند و با ادامه این رویه صرفا مطبوع عات حزبی و سیاست زده می مانند و مستقل ها با این همه تلاطم اقتصادی توان ادامه ندارند و عرصه برایشان بسیار سخت شده است.

درغیاب مطبوعات مستقل اما فیک نیوز ها و مطبوع عات جعلی و به دور از خردورزی و منصف رشد می کنند و عرصه برای روزنامه نگاران واقعی بسیار سخت می شود؛ در حد اختلال جدی در معاش و…به نیکی نمی دانیم آینده چه خواهد شد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

شماره بعدی آیا تورم حیرت انگیز قیمت کاغذ اجازه می دهد منتشر شویم و یا یاری رسانی به مطبوعات مستقل آغازیدن می گیرد و حمایت حداقلی از این مهم امکانپذیر و ضرورتش درک می شود؟!

نکته قابل توجه آنست که تا انجا که توان داشته باشیم حتی با صفحات محدود اما تولید محتوای درجه یک ، تاثیر گذار وقابل تامل ادامه می دهیم و استقبال قابل توجه شما مخاطبان در هشت شماره ای که منتشر ساخته ایم را از یاد نخواهیم برد.

ای که دستت می رسد کاری بکن            پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار


*سرمقاله مجله چاپی سیاه سفید/امیر فرض اللهی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =