گزارش مراسم رونمائی از فصلنامه ی سرزمین هنر

روز دوشنبه ۱۷ آبان هم زمان با سالروز ولادت جضرت امام موسی کاظم(ع)  مراسم رونمائی از فصلنامه چند زسانه ای سرزمین هنر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در مصلی تهران برگزار شد.

درابتدای مراسم که با تلاوت آیاتی ازکلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران همراه بود،  علیرضا دباغ مدیر مسئول و سردبیر این فصلنامه ضمن خیرمقدم به اصحاب مطبوعات و هنرمندان حاضر در جلسه در مورد چگونگی مطالب و اهداف این فصلنامه توضیحاتی ارائه کرد.وی گفت:

دربهار  سال ۱۳۹۴ وبسایت هنرلند برای ترویج فرهنگ نقد و تحلیل در فصای فرهنگی هنری کشور نسخه آزمایشی وبسایت هنرلند راه اندازی شد و پس از ۷ ماه فعالیت در ۲۲ آذر همان سال مصادف با اول ربیع الاول همان سال به طور رسمی فعالیت خویش را ادامه داد. این فعالیت با استقبال پژوهشگران و دانشحویان محترم همراه شد و مقالات بسیار خوبی برای انتشار دراحتیار قرارگرفت .

پس از انتشار این مقالات در فضای مجازی با مشکل رایح این فضا که همان کپی پیست کاری است مواجه شدیم وبرای حفظ حق قانونی نویسنده و صاحب اثر تصمیم گرفتیم فصلنامه ای به همین نام منتشر کنیم تا ضمن حفظ این حق کار در قالب مولتی مدیا را گسترش دهیم.

بحث بعدی بحث تلفیق این دو فضای متفاوت رسانه ای بود که برای حل آن از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده کردیم و هم اکنون هز کدام از مطالب این فصلنامه مابه ازائی در فضای مجازی نیز دارد که  با استفاده از QRCODE مطالب بیشتری از آنچه در فصلنامه خوانده می شود در تلفن همراه و تبلت علاقمندان در دسترس قرار می گیرد.

وی سپس به تبرک جستن به مناسبتها در آغاز کارها اشاره کرد و گفت :
بسیار علاقمندیم تا کارهایمان را با نام اهل بیت گره زده واز فیض نامشان بهره مند شویم به همین دلیل مراسم رونمائی فصلنامه را در سالروز تولد امام کاظم (ع) قرار دادیم اما با کمال تعجب امروز از صداوسیما مارش عزا پخش می شود ظاهرا بنا به روایتی تصمیم گرفته اند از این پس روز هفتم صفر را شهادت امام مجتبی (ع) بخوانند . من ۲۵ سال در رسانه ملی کار کرده ام و هر سال این روز را به طور مفصل به نام امام موس ابن جعفر می نامیده و برنامه های ویژه پحش می کردیم ظاهرا نتیجه تحقیق یک محقق از این حکایت دارد که این روز به روایتی شهادت امام مجتبی هم هست و سرانجام تصمیم گرفته اند که این روایت را ملاک قرار دهند. به هرحال  ما این روز را با عشق و به نام اهل بیت گرامی می داریم به قول دوست فقید وشاعر عاشورائی زنده یاد سید حسن حسینی:

از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند       سخت دل بسته این ایل وتبارم چه کنم؟

news

بعد از آن حجه الاسلام ابطحی که سرزده به این جمع  پیوسته بود دقایقی با حضار سخن گفت. وی با تجلیل از ورود این فصلنامه چند رسانه ای به فضای فرهنگی هنری کشور به ذکر خاطره کوتاهی از امام خمینی پرداخت وی گفت:

من ولادت امام موسی ابن جعفر را به شما تبریک عرض می نمایم.به یاد دارم در سالهای اول انقلاب که من مدیریت رادیوی رسانه ملی را به عهده داشتم روز اول ماه محرم کنداکتور برنامه ها کاملا به عزاداری تبدیل شد اقای انصاری از دفتر حضرت امام تماس گرفتند و گفتند امام پرسیده اند چرا برنامه های عادی قطع شده است گفتیم اول محرم است امام نظر دیگری دارند ایشان گفتند می پرسم واطلاع می دهم . بعد از دقایقی تماس گرفتند وگفتند این عزاداری ها مناسب روز تاسوعا و عاشوراست نه امروز. متاسفانه این روزها ظاهرا عده ای هستند که تاکید دارند که تعداد روزهای عزاداری را هرچه می شود بیشتر کنند.

ادامه دارد

غرفه ی ۳۶۲ راهروی شهدای مدافع حرم قرار دیدار شما با فصلنامه ی سرزمین هنر تا پایان نمایشگاه بیست و دوم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 6 =