“مدیریت هنری بدست هنرمند ؛ فرصت ها و تهدیدها” با بهنام زنده دل نوبری- قسمت اول

در بخش های پیشین با دو رویکرد کلّی در مورد پیدایش و چرایی هنر ( هنرهای کاربردی و هنرهای زیبا ) در مقاله ای که آقای بهنام زنده دل نوبری با نام “ارتباط بین هنرمند و سرمایه گذار هنری به عنوان یک کانال بازاریابی” در دو قسمت ارائه دادند آشنا شدیم.  بعد از بررسی نظریات و سلایق هر یک از مکاتب دریافتیم که ، تولیدات هنری پس از آفرینش به شرایط مساعد و فرآیندهای سازماندهی شده برای ارائه نیاز دارد ، که به بازگشت سرمایه منجر شود. در ادامه  به این نتیجه رسیدیم که، موفقیت تلاش های انجام شده از سوی دو عضو کانال بازاریابی هنری ؛ لازمه ی داشتن اهداف مشترک است. همچنین به حالت دیگری هم اشاره شد که در آن هنرمند ، مدیریت فعالیت های هنری خود را به عهده می گیرد؛ این روش در علم مدیریت به  ” ادغام عمودی” معروف است . در این باره گفتگویی با آقای بهنام زنده دل نوبری در زمینه ی “ادغام عمودی، و مدیریت هنری به دست هنرمند” انجام دادیم که در ادامه آن را میخوانید :

 هنرلند آقای بهنام زنده دل نوبری ، لطفا روش ادغام عمودی در مدیریت فعالیت های هنری را تشریح کنید؟

درعلوم مدیریت و اقتصاد ، با روش ادغام عمودی ، هر شرکت اجرای مراحل پس از تولید محصولاتش ( توزیع، پخش و …) را خود به عهده می گیرد. این کار به تولید کننده (هنرمند) امکان مدیریت ، کنترل و سایر فرآیند های تکمیلی تا فروش محصول هنری را خواهد داد. به زبان ساده تر، ادغام عمودی هنرمند ، یعنی: فرآیندی که یک هنرمند بتواند همه ی فعالیت های هنریش را شخصا مدیریت ( تولید، ترویج، توزیع و فروش ) کند.

هنرلند اگر امکان دارد چند مثال در این رابطه بیان کنید؟

امروزه موسسات زیادی محصولات فرهنگی خویش را در مقیاس بزرگ ( صنعتی ) ، با استفاده از این شیوه تولید می کنند.

 مثلا: شرکت “گاج” که محصولات فرهنگی ( چاپ و نشر کتاب ) تولید می کند ، مسئولیت تالیف ، ویرایش ، چاپ ، حمل و نقل ، پخش و فروش آثارش را خود به عهده گرفته است. این روش یکی از راه های مدیریت شبکه ی تامین کنندگان و توزیع کنندگان است . در واقع ادغام عمودی، ترکیب دو فعالیت تجاری است که در دو سطح متفاوت قرار دارند.

مثال دیگر: یک تولید کننده ی آلات موسیقی که با یک فروشگاه محصولات موسیقی ادغام می شود ، می تواند محصولاتش را سریع تر، مقرون به صرفه تر و با خدمات پس از فروش بهتر به دست مصرف کننده برساند. این حالت اصطلاحا به ” ادغام رو به جلو ” معروف است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

هنرلند این روش در عمل چه مزایا و معایبی دارد؟

۱-کسب درآمد بالاتر بدون واسطه

۲- ریسک بسیار بالا برای هنرمند (  اگر هنرمند نتواند فعالیت های خود را به طور کامل مدیریت کند ، پروژه در یک یا چند بخش با شکست مواجه شود. )

۳- در تولیدات با تیراژ بالا ، مزایایی در تولید هنری محصولات از قبیل: ظرفیت بیشتر برای کنترل دستیابی به ورودی ها ، کنترل هزینه ها ،کم کردن واسطه ها ی فروش ، کیفیت و زمان تحویل وجود دارد.

۴-  امکان پذیری سرمایه گذاری در زمان مناسب برای سرمایه گذارانی که اطلاع بیشتری از شاخص های آن دارند ؛ زیرا  فرصت هایی را که سرمایه گذار به دنبال آن هاست فراهم می شود و در دسترس قرار می گیرد.

۵–  امکان بهره برداری از ارزان‌ترین شیوه‌ی عرضه ، به ویژه در موارد ناآرامی و اغتشاش بازار ، فراهم می‌آورد.

۶- از آن جایی که تولید کننده ( هنرمند ) در شرایط عادی نمی تواند موفقیت یا عدم آن را پیش بینی کند ، ادغام سبب می شود که  اطلاعات ضروری از واحد فروش سریعا به تولید کننده منتقل شود ؛ تا در صورت نیاز در آن ها اصلاح مجدد انجام گیرد.

۷-  کنترل صحیح فروش محصولاتی با میزان تقاضای نامشخص هم میسر می شود.

گفتگو با آقای بهنام زنده دل نوبری ادامه دارد…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 8