محفل مجازی گرامیداشت علیرضا فتحی پور در سرزمین هنر

گزارش اختصاصی از مراسم ختم مجازی

محفل مجازی گرامیداشت علیرضا فتحی پور در سرزمین هنر | اختصاصی سرزمین هنر | شامگاه پنجشنبه ۲۴ مهرماه مراسم گرامیداشت یاد مجری توانا و کارشناس قرآنی برنامه های رادیویی در صفحه ی اینستاگرام سرزمین هنر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده ی محترم فتحی پور برگزار شد، ضمن قرائت آیاتی چند از  کلام الله مجید و ذکر فاتحه و صلوات گروهی از دوستان و همکاران این هنرمند خاطرات خویش را درباره ی آن مرحوم بیان کردند.

ناصر عابدینی در گفتگو با سرزمین هنر
ناصر عابدینی در گفتگو با سرزمین هنر

این برنامه ساعت ۲۱ به صورت زنده و مستقیم آغاز شد و تا ساعت ۲۲:۳۰ ادامه پیداکرد. در ابتدا ناصر عابدینی پژوهشگر و تهیه کننده پیشکسوت رادیو از آشنایی خود با علیرضا فتحی پور گفت. سپس سمیرا قنبرزاده تهیه کننده ی رادیو قرآن به ذکر خاطراتی از شکل گیری برنامه های آن زنده یاد در رادیو قران پرداخت.

سمیرا قنبرزاده
سمیرا قنبرزاده

بیان علمی علیرضا فتحی پور

دکتر زارع پژوهشگر زمین شناسی مهمان دیگر این برنامه بود که به ملاقات و گفتگوهای علمی و قرآنی میان دکتر عکاشه و مرحوم علیرضا فتحی پور پرداخت و به جایگاه علمی آن زنده یاد در گسترش علوم به خصوص ستاره شناسی اشاره کرد.

دکتر زارع و دکتر دباغ
دکتر زارع و دکتر دباغ

محمد نصرآبادی کارشناس علوم قرآنی و مجری برنامه های سحر ماه مبارک رمضان رادیو ایران و برنامه های معارفی دیگر شبکه ها نیز به جایگاه ویژه فتحی پور در نشر معارف اسلامی اشاره کرد و نگاه وی را علی رغم اختلاف دیدگاههایی که با نگاه وی داشت دارای برچستگیها و ویژگیهای مهمی دانست.

محمد نصرآبادی
محمد نصرآبادی

سپس خواهر آن مرحوم به بیان خاطراتی از دوران کودکی برادر خویش و شروع فعالیتهای قرآنی وی پرداخت. وی برگزاری این مجلس ختم مجازی را تسکینی بر آلام خانواده و بازماندگان دانست و از سرزمین هنر تشکر کرد.

خواهر مرحوم فتحی پور
خواهر مرحوم فتحی پور

دکتر شهرام گیل آبادی مدیر اسبق رادیو جوان و عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما دیگر مهمان این مراسم بود که از خاطرات آن زنده یاد در رادیو جوان سخن گفت و سپس صادق داوری فر، مستند ساز رادیو و تلویزیون درخصوص مستند در دست ساخت خود درباره علیرضا فتحی پور مطالبی ارائه کرد.

دکتر شهرام گیل آبادی
دکتر شهرام گیل آبادی

خاطرات فرزند و دوستان آن مرحوم

ساجد فتحی پور
ساجد فتحی پور

با پیوستن محمد ساجد فتحی پور فرزند آن مرحوم به این برنامه ، لایو اینستاگرامی سرزمین هنر رنگ و بوی ویژه ای گرفت. ساجد از پدر و ویژگی های خاص وی در امیدبخشی و نشاط آفرینی تا آخرین روزهای حیات به عنوان نقطه ای شاخص در زندگی پدر نام برد و از دوستان و همکاران پدر که در شرایط کرونایی در فضای مجازی یاد وی را گرامی داشتند تشکر کرد.

صادق داوری فر
صادق داوری فر

آخرین بخش این برنامه گفتگو با مجید حسینی دیگر کارشناس قرآنی رادیو بود که با خاطره ای زیبا به پایان رسید. وی گفت در آخرین ملاقات با آن مرحوم، علیرضا فتحی پور به خواندن آیه الکرسی تاکید ویژه داشته است.

اجرای این برنامه را که دکتر علیرضا دباغ برعهده داشت بیش از ۱۵۰ دقیقه به طول کشید که مشروح آن در IGTV اینستاگرام سرزمین هنر به نشانی instagram.com/honarland موجود و قابل دسترسی برای تمامی کاربران عزیز می باشد.

مجید حسینی و علیرضا دباغ
مجید حسینی و علیرضا دباغ

علیرضا فتحی پور روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ۹۹ پس از طی یک دوره طولانی بیماری و مبارزه با سرطان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سرزمین هنر یک بار دیگر درگذشت مرحوم علیرضا فتحی پور را به تمامی بازماندگان،به خصوص فرزندان آن مرحوم، همکاران رادیو و تلویزیون و همچنین عموم شنوندگان برنامه های رادیویی وی تسلیت عرض می نماید.

در اینجا می توانید لینک برنامه زندگی پس از زندگی با حضور زنده یاد علیرضا فتحی پور را ببینید گه در ماه رمضان ۹۹ از شبکه چهار سیما پخش گردیده بود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

64 − 61 =