ماجرای پیچیده عکسهای نمایش الیور توئیست در فضای مجازی

ماجرای پیچیده عکسهای نمایش الیور توئیست در فضای مجازی

آرش بنای زیرک حق

چند وقتی است که نمایش الیور توییست به کارگردانی حسین پارسایی بر روی صحنه تالار وحدت خودنمایی می کند و بیش از آنکه توجه منتقدان را به خود جلب نماید مورد توجه تماشاگرانی قرار گرفته است که  مجذوب بازی های بازیگران مشهور این نمایش هستند که اغلب به عنوان بازیگران لاکچری سینما شناخته می شوند.

اما آنچه این روزها بیشتر جلب توجه می کند عکسهای نمایش الیور توئیست در فضای مجازی است.عکسهایی که از این نمایش در وبسایتهای مختلف و  صفحات مجازی هنرمندان در شبکه های اجتماعی منتشر می شود ماجرای جدیدی را به وجود آورده است. عکسهایی که هر کدام از آنها در شرایط مساوی کافی است تا یک تئاتر را از صحنه پایین بکشاند و عوامل آن را با مشکلات عدیده مواجه کند.

به عنوان مثال مهناز افشار در صفحه اینستاگرام خود عکسهایی از نمایش را منتشر کرده بود که در نوع خود عجیب و بی سابقه است هرچند بعد از مدتی آنها را پاک کرده است اما فضای مجازی فضایی نیست که بتوان به راحتی چیزی را در آن مخفی کرد.

مهناز افشار و نوید محمد زاده در الیور توئیست
مهناز افشار و نوید محمد زاده

اینکه انتشار این عکسها مسأله خاصی باشد مطرح نیست آنچه اکنون موضوع بحث است این است که ظاهرا ممیزی های اعمال شده بر نمایشهای دیگر با این نمایش تفاوتهای چشمگیری دارد و ممیزان محترم که پیشتر نمایشهای دارای مجوز را بعد از چند اجرا برای یک دیالوگ از صحنه پایین کشیده و لغو مجوز کرده اند یا این عکسها را ندیده اند و یا خود را به ندیدن می زنند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید
الیور توییست
الیور توییست

عکسهایی* که در این متن دیده می شود هرکدام گویای این حقیقت تلخ است که آسمان تئاتر ما همه جا یک رنگ نیست.

حال  این سؤال مطرح است که آیا این نمایش قبل از اجرا بازبینی شده است یا نه ؟

آیا بازبینان محترم همین صحنه هایی را که تماشاگران در فضای مجازی مشاهده کرده اند را دیده اند یا نه؟

آیا این احتمال و جود دارد که نسخه بازبینی شده از سوی  اداره بازبینی مرکز هنرهای نمایشی با نسخه اجرا شده مطابقت نداشته باشد ؟

و پرسش آخر اینکه آیا هر کارگردانی می تواند از این پس چنین صحنه هایی را در نمایشهایش به تصویر درآورد؟


*عکسهای متن از خانم نسیم فروغی است و عکس صفحه نخست از جستجو در اینترنت به دست آمده و نتوانستیم نام عکاس را بیابیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

39 − = 31