قتل جهان پهلوان تختی توسط ساواک،سینما و سیما !

قتل جهان پهلوان تختی توسط ساواک، سینما و سیما | جبار آذین

فیلم ضدملی و ضدتختیغلامرضا تختی ساخته بهرام توکلی که با پول و حمایت بنیاد هزار فامیل -فارابی سابق- بر اساس اسناد جعلی ساواک، تولید شده و در آن “جهان پهلوان تختی” را، یک انسان ضعیف و زیون و حقیر و جهنمی که به دلیل مشکلات خانوادگی، خود را کشته ،ارائه کرده است، علی رغم انتقاد و اعتراض تاریخ نگاران و پژوهشگران غیر وابسته، منقدان راستین و دوستان واقعی تختی و مردم کشور، که پهلوان و قهرمان اسطوره ای خود را دوست دارند و با نرفتن به سینما و ندیدن این فیلم توهین آمیز ضد ملی اعتراض خود را نشان دادند، متأسفانه توسط صدا و سیمای سرمایه سالار، انحصاری واسپانسری از شبکه سوم تلویزیون به نمایش درآمد و داغ ملت را تازه کرد.

پهلوی که تاب و تحمل محبوبیت ملی و مردمی تختی بزرگ و ملی را نداشت و پیوسته برای تخریب و انزوای او نقشه می کشید، سرانجام با طراحی یک عملیات، جهان پهلوان را توسط ساواک به شهادت رساند و برای فریب مردم، با ساختن اسناد جعلی، عنوان و تبلیغ کرد که تختی به علت مشکلات خانوادگی خودکشی کرده است.

نقد فیلم تختی
نقد فیلم تختی

گرچه در همان زمان هم این دروغ و اغواگری کارگرنیفتاد و مردم، ترفند ساواک را دریافتند. اما اکنون در ایرانِ انقلاب کرده و جمهوری اسلامی، گروهی با پول و امکانات همین ملت مظلوم، در جهت خدمت به پیشینیان خود در رژیم گذشته، بر اساس همان اسناد ساواک ساخته، فیلم ناپسند «غلامرضا تختی» را در سینما تولید و اکران کردند و سازمان صداوسیما که ادعای ملی بودن دارد، با نمایش این فیلم، در این حرکت ضد ملی و ضد تختی ساواک و فارابی، سهیم شده و با این اقدام، به جهان پهلوان تختی و جامعه اهانت نموده است.

مردم می پرسند، چگونه امکان دارد جهان پهلوان تختی که پیرو مولای متقیان، یار و یاور نیازمندان بود و نمازش ترک نمی شد و پشت بزرگ ترین قهرمان های کشتی جهان را به خاک مالید، آنقدر-به روایت فیلم بد و دروغین غلامرضا تختی – جاهل و حقیر باشد که نداند، انتحار گناهی کبیره و مرتکب آن جهنمی است و به دلیل اختلاف و جر و بحث متداول خانوادگی خودکشی کند.

در هر حال فیلم پهلوان ستیز و تختی ستیز «غلامرضا تختی» و نمایش آن در سینما و سیما، اهانتی بزرگ و فراموشی نشدنی به جهان پهلوان تختی ، پهلوانان و عزت و حرمت و باور ملی مردم است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. L.Bt می گوید

    من هم از تلویزیون دیدم و به نظرم فیلم ضعیفی بود. تعجب میکنم که برخی در زمان جشنواره احترام زیادی برای این فیلم قائل بودند! اگر پایان‌بندی فیلم را هم کنار بگذاریم، شخصیت‌پردازی تختی دچار اشکالات فراوان بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − = 10