فرج الله سلحشور به دیار باقی شتافت.

«فرج الله سلحشور» هنرمند سرشناس کشور صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

وی که ماهها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد،صبح امروز در بیمارستان بقیه الله تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

فرج الله سلحشور درسال ۱۳۳۱ درقزوین دیده به جهان گشود . درحالی که برخی آغاز فعالیت هنری او را با بازی در فیلم توبه نصوح (۱۳۶۱) به کارگردانی محسن مخملباف می دانند،باید گفت او پیش از آن نیز در کارهای مختلف هنری شرکت داشته است واز همان روزهای اول انقلاب به اتفاق هنرمندان انقلابی دیگر در سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشته ،اما اولین کارسینمائیش را بااین فیلم آغاز کرده است.

باتوجه به سوابقش می توان او را از جمله شاخصترین چهره های حلقه اول هنرمندانی دانست که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت کرده اند. مشهورترین  کار وی  دراین دوران دکلمه شعر زیبای همپای جلودار سروده استاد حمید سبزواری است مه حسام الدین سراج خوانندگی این سرود را برعهده داشته است. . سلحشور کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی-مذهبی چون «ایوب پیامبر»، «مردان آنجلس »و «یوسف پیامبر» را نیز در کارنامه خود دارد که تمامی آنها از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده اند.

او درسالهای اخیر از وضعیت اخلاقی درسینمای ایران به نحو بی سابقه ای انتقادکرد،که نوع بیان او مورد اعتراض بسیاری از هنرمندان قرارگرفت، وی پس از آن اعلام کرد که گفته های وی بد برداشت و منعکس شده است .

«فرج‌الله سلحشور» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درتوضیح مصاحبه اش با پانا درباره دعوت یک تهیه کننده ایرانی از آنجلینا جولی برای سفر به ایران  گفت: در میان بازیگران ایران، انسان‌های پاک، هنرمند و فرهیخته وجود دارد. من در آن گفت‌وگو گفتم چرا با وجود این همه بازیگر خوب ایرانی، باید یک بازیگر هرزه بین‌المللی بیاورید. منظور من این بود که آوردن یک بازیگر هرزه خارجی، پایین آوردن شأن سینمای ایران و بازیگران زن است.(بیشتر بدانید)
« سلحشور» تصمیم داشت سریال تلویزیونی حضرت موسی(ع)درا نیز کارگردانی کند که ، از ۲۷ بهمن امسال حالش به وخامت کشید و سرانجام بامداد امروز دار فانی را وداع گفت.

«هنرلند » درگذشت این هنرمند را به بازماندگان ایشان تسلیت می گوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 3 =