عادلی با نام خانوادگی دانتیسم!

minilogo آقای عادل دانتیسم لطفا خود و کتابهایتان را به طور کامل معرفی کنید.

با عرض سلام عادل دانتیسم هستم متولد ۱۳۶۲کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی .من دو کتاب دارم به نامهای«عزیز روز های من» و «من دیگر توان خاطره ساختنم نیست»

minilogo جایگاه شعر نو را در ادبیات امروز چطور می بینید ؟

به نظر من بنا به عصری که ما در آن زندگی می کنیم عزیزان خیلی زیادی در این زمینه  دست به قلم شدند مخصوصاً جوان ها ولی حمایت نمی شوند به دلیل اینکه تعداد تیراژهای ما به دویست تا پانصد نسخه رسیده و از طرف دولت حمایت نمی شود. دلیل دیگر  اینکه ناشران خصوصی بنا به منافع خودشان اقدام می کنند.

minilogo آیا جوان ها با کتابهای عادل دانتیسم ارتباط برقرار می کنند؟

به نظر من سلیقه ای هست این امر و بیشتربنا به سلیقه خودشان ادبیات  را پیگیری می کنند و دغدغه کتاب خوانی دارند وهمه به سلیقه بر می گردد.

minilogo ازاستقبال از نمایشگاه راضی بودید ؟

بنا به مخاطبان خودم می توانم بگویم قدردان قدوم یکایک این عزیزان هستم. اصلاً فکر نمی کردم این قدر استقبال کنند.

dantis

 

minilogo وضعیت رایج زبان و گویش مردم مخصوصاً جوانان را چطور می بینید چقدر به ادبیات نزدیک و چقدر  از ادبیات دور شده اند ؟

معمولاًدر صحبت های محاوره ای هر چقدر که میگذره متاسفانه ادای کلمات هم مخفف تر شده و بیان بعضی از الفاظ به طور خیلی محسوس عوض شده و نادرست وبه نظر من خود این موضوع دلایل زیادی داره یک جوان پی این هست که به شکلی بتونه انرژی خودش رو خرج کنه ولی خوب جوان های ما متاسفانه در دنیای مجازی چیزی که هست جنبه کپی پیست مسائلی هست که بدون اینکه تدبیری در اون باشه متن رو می بینند و بنا به سلیقه وهر چیز دیگه اون ها رو می فرستند واین باعث میشه محاوره های رایج شده و زیاد ادبی نباشه

minilogo به نظر شخص شما به عنوان نویسنده  به عنوان قشری که حامی ادب و هنرهستیم راهکاری هست که بتوانیم به جوانان ارائه بدیم وکمکی کنیم؟

بنده با اینکه دست به قلم دارم  به شخصه به گونه ای با مخاطبانم صحبت می کنم که خودم رو از بالا به پایین نمی بینم و احساس دوستی می کنم . رابطه برقرار کردن با قشر جوان و اینکه بهشون بها داده بشه و به چشم بیان .معمولا جوان های ما زمانی که با طیف خودشون در ارتباط هستند راحت تر صحبت می کنند ولی در منزل کمتر از الفاض که درجامعه استفاده می کند به کار می برند واینکه زمانی که اقدامات فرهنگی صورت بگیرد و به این فضا ها بیان وحمایت بشن و وقتشون در این زمینه ها استفاده بشه تاثیر گذار هست

minilogo امسال منتظر آثاری از عادل دانتیسم باشیم ؟ در دست چاپ اثری را دارید؟

من سعی می کنم سالی یک مجموعه به چاپ برسانم ولی تاریخ دقیقی را اعلام نمی کنم اما امیدوارم در طول سال جاری مجموعه ای را آماده کنم.

 

 

 

2 نظرات
  1. یک شعر دوست متنفر از سارقین ادبی می گوید

    رفتین با یه سارق ادبی مصاحبه کردین خوشحالین؟! :)) وای بر شعر و ادبیات ما . جدا متاسفم

  2. شهرزاد می گوید

    متن مصاحبۀ شما با این آقا بحران فارسی‌نویسی است. بی‌سوادی گردانندگان سایت نشان از سطح کارتان دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 4 =