شهاب حسینی :عربستان خیلی دیر به قدرت فرهنگی ایران پی برده است

هنرلند: شهاب حسینی بازیگر توانائی است که کمترین حاشیه ها را در زندگی هنریش داشته است.او بارها نامزد بهترین بازیگر مرد  جشنواره فیلم فجر شد اما هیچگاه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره  را در بغل نگرفت
مردی که بازیهایش به دل می نشیند ،چه زمانی که کنار حوض نقاشی باشد چه وفتی که روی مدار صفر درجه قدم برمی دارد.
هنوز از کن برنگشنه بود که  یکی از نشریات عربستانی درباره اش نوشت: خطر شهاب حسینی برای ما از یک سردار بیشتر است. او در نخستین نشستش با خبرنگاران در وطن به این مقاله چنین واکنش نشان داد وکفت:
عربستان خیلی دیر فهمیده است با کشوری با فرهنگ چند هزار ساله روبه رو است. هرچند عربستان خریدار بزرگی برای اسلحه است اما نتوانسته از لحاظ فرهنگی اثر خوبی در دنیا داشته باشد. عربستان دارای پیشرفته ترین سلاح هاست و مشتری بزرگ تسلیحات اما قطعا فرهنگی ندارد که متاسفانه با زائران ما اینطور برخورد می کند.عربستان خیلی دیر به قدرت فرهنگی ایران پی برده است. فرهنگ ایران سالهاست که در دنیا زبانزد است و از این منظر من خوشحالم اما خوشحالی بیشترم برای این است که مردم خوشحال شد.

شهاب حسینی دوشنبه شب در بین خبرنگارانی که برای پوشش مصاحبه خبری عوامل فیلم فروشنده گردهم آمده بودند، درباره  همکاری اش با فرهادی به فیلم «درباره الی» اشاره کرد و گفت:

من همیشه دوست دارم در کارهای تاثیرگذار حضور پیدا کنم. در زندگی ام همیشه این رسالت را برای خود قائل بودم که بیاموزم. از سینمای ایران و جهان هم درس زندگی گرفتم. در فیلم «درباره الی» من بیشتر ناظر بودم. در «جدایی نادر از سیمین» نقش تاثیرگذار داشتم و در «فروشنده» به نقش اصلی رسیدم و حال نمی توانم درباره آینده این همکاری نظر بدهم. ولی آنچه مسلم است اینکه همواره سعی می کنم در صحنه های زندگی بازیگر موفقی باشم.

آرزوی من همیشه شادی و عزت مردم سرزمینم است. هم ایشان(اصغرفرهادی) و هم بنده معتقدیم اشتراکات انسانی از تفاوت هایشان بیشتر است. وقتی در فیلم درباره ‏الی درباره قضاوت حرف می زند یا در فیلم جدایی نادر از سیمین درباره راست و دروغ می گوید؛ اینها حرف ‏هایی نیست که فقط در ایران فهم بشود بلکه در آفریقا و استرالیا هم فهم می شود. من همیشه دوست داشتم یک تفکیکی بگذاریم بین فیلم ‏ایرانی و فیلم ساخت ایران. درواقع فیلم های اصغر فرهادی ساخت ایران است. یعنی فیلم های صادراتی است.
شهاب ازجمله هنرمندانی است که اعتقادات مدهبی اش را مخفی نمی کند او در جمع همه خبرنگاران گفت:

بسیار خوشحالم و به فال نیک می گیرم که ‏شب نیمه شعبان این جایزه را در کن گرفتم و این هدیه ناقابل را به آستان مبارک ایشان در جمکران تقدیم می کنم.‏


عکسها از: مهدی نصیری-ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

55 − = 46