«شاپرک خانوم» میزبان کودکان ونوجوانان شد

سرزمین هنر | نمایش موزیکال «شاپرک خانوم» نوشته بیژن مفید و به روایت و کارگردانی حسن انصاریان از ابتدای اردیبهشت تا ابتدای خرداد ماه اجرا می‌شود.

سیاوش طهمورث، فریبا متخصص، بهرام سروری نژاد، قربان نجفی، محمد آقامحمدی، آذین فولادوند و سبا قاسمی بازیگران بزرگ‌سال آن هستند.

حسن انصاریان پیشتر به عنوان نویسنده در سینمای ایران شناخته می‌شود، او در دهه ۶۰ آثاری چون «توطئه»، «روباه قرمز» و «خرس پشمالو» و «گل اخمالو» را به صحنه برد و پس از سال‌ها این تئاتر که داستان گرفتار شدن یک شاپرک در دام عنکبوت‌ است را روایت می‌کند.

کودکان و نوجوانان مخاطبین اصلی این نمایش هستند به همین جهت، بازیگران کودک و نوجوانی چون پارسا رضوی، نرگس اله وکیلی و حسام صیادی نیز ایفای نقش می‌کنند.

در نمایش شما، شاهد اجرای زنده موسیقی هستید و کاوه آهنگرانی، حمیدرضا احسانی و میلاد شکری نوازندگان این نمایش موزیکال‌ به تهیه کنندگی کامران قدکچیان و منوچهر مصیری هستند.

نمایش موزیکال «شاپرک خانوم» تا خرداد ماه سال جاری هر شب به جز شنبه‌ها راس ساعت ۲۰ (۸ شب) روی صحنه سالن سینماتئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان ورزا به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

شما می‌توانید بلیط این تأتر را از سایت تیوال خریداری کنید.

مصاحبه با کارگردان نمایش

حسن انصاریان در مصاحبه با سرزمین هنر، از انگیزه ساخت این تأتر اینطور بیان کردند که:«از سال ۵۵ که کانون پرورش فکری، کاست شاپرک خانم را تولید کرد من این کار را شب و روز گوش می‌کردم و از سال ۶۸ دنبال اجرای این نمایش هستم. این بار به همت دو دوست عزیزم «کامران قدکچیان» و «منوچهر مصیری» قصد کردیم که برای اجرا آماده بشیم.»

وی افزود:«فیلمنامه این نمایش، متن بسیار زیایی است و تازگی دارد. تمام متونی که در مورد انسان و شخصیت انسان صحبت می‌کنند، همیشه تازه هستند. داستان از شاپرکی می‌گوید که در دام عنکبوت اسیر می‌شود و برای اینکه جان خودش را نجات دهد، باید موجودات دیگری را به دام بیندازد.»

«این شاپرک در برخورد با موجودات دیگر، در هر کدام خوبیی را می‌بیند و در نهایت از این کار منصرف می‌شود. در حالی که این موجودات قصد دارند از شاپرک کرم بسازند.»

وی افزود:«در این نمایش شاپرک همونطور که پیله خودش رو شکافته بود و از کرم به شاپرک تبدیل شده بود، حالا به جایی می‌رسه که از شاپرک به انسان تبدیل می‌شه و این خیلی زیباست و عنکبوت جلویِ او به زانو در می‌اد و به او اجازه می‌ده که به باغ برگرده»

انصاریان در انتها افزود:«مطمئنم که خانواده‌ها با بچه‌هاشون وارد این سالن بشن، حس خوبی از بخشش و نوع دوستی در بچه‌ها ایجاد می‌کنه. این نمایش‌ها، آینده‌ی بچه‌ها رو می‌سازه. بچه‌ها می‌تونن با این کاراکترها فرق بد و خوب را بفهمند و متوجه می‌شن که چقدر وقتی یک نفر خوبه چقدر امتیاز به دست می‌آره»

در ادامه می‌توانید گزارش تصویری این نمایش را ببینید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

41 − 34 =