سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر پایان پذیرفت

درهفتمین عصر اردیبهشت اجرای زنده ی موسیقی «علی زند وکیلی» پایان بخش سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تالار وحدت تهران بود.

هنرمندان و مسئولان عصر پنج شنبه، هفتم اردیبهشت نود و شش مراسم اختتامیه ی جشنواره ی جهانی سی و پنجم  فیلم فجر را در «تالار وحدت» برگزار کردند. به گزارش خبرنگار هنرلند: این مراسم میزبان «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه٬ «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ «حجت‌ الاسلام احمد مازنی» نماینده مجلس، «محمدمهدی حیدریان» رئیس سازمان سینمایی و برخی از هنرمندان سرشناس ایرانی و خارجی بود.

مراسم با اجرای اشکان خطیبی و خوش آمد گویی به میهمانان آغاز شد و«رضا میرکریمی» در ابتدای مراسم این گونه سخن گفت:« می خواهم از همه مدیرانی که به من کمک کردند تا این اتفاق به شکل شایسته ای برگزار شود و از همه داوطلبانی که آمدند و به ما در برگزاری این جشنواره کمک کردند، تشکر می کنم. مدت زمانی را در فضای آرمانی که همه ما دوست داریم، با هم گذراندیم؛ فضایی که کسی با اندیشه دیگری کار نداشت و لبخندهایمان را با هم به اشتراک گذاشتیم. ما مصمم هستیم جشنواره فیلم فجر را به پایگاهی برای سینماگرانی تبدیل کنیم که به صلح، کرامت و عدالت می پردازند و کسانی که در جست و جوی کرامت بشری هستند.»

امسال جشنواره ی جهانی سی و پنجم شاهد افتخار آفرینی هنرمندان داخلی بود و فیلم «ائو» به کارگردانی اصغر یوسفی نژاد برنده ی سیمرغ زرین بهترین فیلم و جایزه ی نقدی ۴۰ میلیون تومانی و تندیس و دیپلم افتخار و جایزه ی نقدی ۵ میلیون تومانی شد علاوه بر این وی سیمرغ سیمین بهترین فیلنامه و جایزه ی ۱۰ میلیون تومانی را نصیب خود کرد.

یوسفی نژاد بعد از دریافت جایزه گفت:« این جایزه برای استادم «کیارستمی» و برای تبریز است. زنده باد ایران»

جوایز مختلفی در دیگر بخش های این جشنواره اهدا شد:

در بخش جلوه گاه شرق (جوایز فیلم های اسیایی): بهترین کارگردان آسیایی به شهربانو سادات کارگردان «گرگ و بره» محصول مشترک افغانستان، دانمارک، فرانسه و سوئد اختصاص پیدا کرد.

«بازمانده» از قزاقستان نیز در این بخش تندیس و جایزه ی بهترین فیلم بلند آسیایی را به خود اختصاص داد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

دیگر هنرمند ایرانی تهیه کننده ی « هنوز نه» بود که فیلمش در بخش فیلم کوتاه ایرانی جایزه ی بهترین اثر را دریافت کرد.

در ادامه مراسم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ محمدمهدی حیدریان رئییس سازمان سینمایی و رضا کیانیان برای اهدای تندیس و جایزه بخش محمد الامین (ص)، روی سن آمدند و جایزه ی این بخش را به فیلم «بابایی» به کارگردانی مظفر حسین خانی اهدا کردند .

«رضا کیانیان» قبل از اهدای جایزه گفت:« افتخار می کنم که گفتند جایزه اخلاق را من اعلام کنم. چون جنگ‌ها، مهاجرت‌ها و فقر همه از بی‌اخلاقی می‌آید٬ چون فرد بی‌اخلاق به خودش اجازه می دهد که قانون را زیر پا بگذارد. از تمام بی اخلاقی‌های خودم معذرت می خواهم.»

سیمرغ سیمین وجایزه ی بهترین فیلم کوتاه دربخش بین الملل (سینمای سعادت) با داوری فلوریان گالنبر گر، جسیکا وودورث، لخ مایوسکی، میکو هارادا، اوبرتو پازولینی، فاطمه معتمدآریا و رسول صدرعاملی  را کارگردانی «قصیده گلمکانی» با فیلم «آگهی فروش» نصیب خود کرد.

جوایز بعدی بخش سینمای سعادت به این ترتیب اهدا شد به :

سیمرغ سیمین و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره جهانی فیلم فجر برای بهترین دستاورد هنری در یکی از زمینه‌های فیلم‌برداری، تدوین، موسیقی،طراحی صحنه یا طراحی لباس اهدا شد به جین‌ جینگ ژو (فیلم‌برداری) و وانگ تو (کارگردان هنری) فیلم سینمایی «آقای بی‌دردسر»‌ محصول چین و فرانسه .

به این ترتیب سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به کارخود پایان داد و سیمرغها تا بهمن امسال که یک بار دیگر به پرواز درخواهند آمد در آشیانه جا گرفتند.


عکس از یاسمن ظهورطلب-سایت رسمی جشنواره جهانی فیلم فجر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =