سینمای ایران نه ملی است و نه بین المللی!

سینمای ایران نه ملی است و نه بین المللی! | جبارآذین | سردبیر | سرزمین هنر 

احمدرضا درویش، کارگردان مطرح سینمای کشور به تازگی حقیقتی را بازگو کرده که من سالها است درصدها یادداشت و نقد و مقاله آن را فریاد می کنم.

او گفته است: سینمای ایران نه ملی است و نه بین المللی! . این سخن او، حقیقی عیان، شفاف و عینی است و بعضی خردمندان و بزرگان سینمای ایران از جمله مسعود جعفری جوزانی هم بارها بر این حقیقت تاکید کرده و پای فشرده اند.

ولی چون گوش نامدیران و نامسوولان بویژه حیف و میل کنندگان بیت المال در عرصه سینمای کشور را سیاست و تجارت و ثروت، ناشنوا کرده، آنها گنگ وگمراه، همچنان کج راه ها و انحراف های خود را ادامه می دهند و با برگزاری حیات خلوت هایشان با عناوین جشنواره ملی فیلم فجر-که نه جشنواره، بلکه جشنپاره است، ملی هم نیست و ارتباطی نیز با فجرندارد.

سینمای ایران و یک هزارتوو

جشنواره جهانی فیلم فجر-بخوانیدجشنپاره و بزم اشرافی و بودجه بر بادده رفقای دور و نزدیک سفره!- و حمایت از افراد و گروه های حزبی و جناحی در سینما، همچنان با بولدوزر جهالت و ابتذال از روی سینما، سینماگران و مخاطبان سینمامی گذرند.

افزون بر این، باید متذکر شد که ملی و جهانی نبودن سینما و حزبی و سیاسی بودن آن، مختص سینما نیست و تمام حوزه های فرهنگ هنر و همه هنرها  و صدا و سیما را هم در بر می گیرد.

بنابراین باید گفت: فرهنگ و هنر ایران نه ملی است و نه بین المللی! چرا که در خدمت سیاست، احزاب، منافع گروهی و سوداگری است و با ملت و ملت ها، ایران و جهان بیگانه است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 − 69 =