“سرخپوست” دربرابر”کاستر” های سینما!

پرونده فیلمسوزی فیلم های اکران رمضان به همت نامسوولان سینما و چکمه پوش های مافیا با شکست اغلب فیلم ها در گیشه، بسته شد، فیلم «زهر مار» جواد رضویان مورد لطف آنها واقع و اکرانش تااطلاع ثانوی به تعویق افتاد!وفیلمهای ماهمه باهم هستیم (کمال تبریزی) ، سرخپوست (نیماجاویدی)، شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار) ودختر شیطان (قربان محمد پور) اکران خود را از عید فطرآغاز کردند.

فیلم سرخپوست، صرفنظرازحاشیه های آن! و سوژه نه چندان تازه اش، در میان تولیدات رایج سینمای ایران وفیلمهای اکران، از نظر ساختار سینمایی، پردازش جذاب داستان و کاراکترها و کارگردانی حرفه ای، کم نظیراست در واقع سرخپوست، نه فقط یک اثرسینمایی قوی در فرم و محتوا که “سینما” است.

نیما جاویدی و یک اثر پلیسی:

نیما جاویدی با فیلم سرخپوست توانسته است، یک اثرپلیسی خوش ساختار وانسان محوربسازد و افزون بر به کارگیری الزامات ساخت یک اثرسینمایی دیدنی و کم نقص، داستان فیلم را درقالب سینما بازآفرینی کند.

کمال تبریزی فیلمسازی کاربلد و توانا است، ولی مدتها است که آثارش ازسطوح متوسط و بالای متوسط فراتر نمی رود.

گرچه موضوع های متنوع ومتفاوت، اغلب فیلمهای چندسال اخیراو راشکل داده اند، لیکن سطحی نگری و سطحی نمایی، شعارگویی و کم کاری در کارگردانی و بی توجهی به ساختار هنری نگذاشته اند، آثاراو ماندگارشوند.

فیلم سطحی ما همه با هستیم:

ماهمه با هم هستیم، فیلمی سطحی و سردستی و ازنظر سینمایی، کاری متوسط است و انگولک های سیاسی و اجتماعی تکراری فیلم تاثیرگذار و مخاطب پسندنیست.

فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم
شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

فرصت طلبان، سودبران و سیاسیون سینما از نرگس آبیار که هنوز راه خود را درسینما نیافته، ملیجک ساخته اند.

باآنکه فیلم جدید او ، شبی که ماه کامل شد با حمایت بنیاد  فامیلی “فارابی “ساخته شده و پشتیبانی مافیا را به همراه دارد و گوشه ای از زندگی “ریگی” جنایتکار را دستمایه قرار داده و نرگس آبیار را در فیلمسازی، اندکی جلوتر وپخته ترمی نماید، اما از لحاظ داستان سازی، نگاه تحلیلی به پدیده شوم ریگی و شخصیت پردازی، دچار مشکل و نقص محتوایی و مضمونی است.

در واقع سایه سنگین ملودرام سازی سطحی برسر محتوا و وقایع  مرتبط باریگی سایه انداخته و از فیلم، اثری حادثه ای و شعاری ساخته است.

دومین کار سینمایی مشترک ایران ، هند:

دخترشیطان، بعدازفیلم «سلام بمبئی» ، دومین فیلم مشترک ایران و هند «قربان محمد پور» است؛ یک درام حادثه ای عاشقانه و موزیکال متوسط باچاشنی مسایل انسانی واجتماعی.

فیلم سینمایی دختر شیطان

این فیلم باتکیه برلوکیشن ها، فضاسازی ها، داستان عشق انگیز ورقص و آواز وبازیگران هندی، چشم به گیشه دوخته است. تبلیغات مناسب و سلامت و حمایت های مردمی! در شرایط مافیازده و ناعادلانه اکران سینما، در سرنوشت فیلم ها می تواند تاثیرگذارباشد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

81 + = 85