ساز و سختی ؛ زندگی نامه استاد قدرت الله انتظامی

کتاب «ساز و سختی» زندگی‌نامه استاد قدرت‌الله انتظامی موسیقیدان و یکی از بازیگران دهه پنجاه منتشر شد.
کتاب ساز و سختی در ۱۴۸ صفحه، با شمارگان ۲۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان با مقدمه پرفسور سید حسن امین ادیب، شاعر و حقوقدان ، استاد مجید انتظامی و با ویراستاری برومند شکری محقق و پژوهشگر کرمانشاهی توسط انتشارات جاجرمی روانه بازار نشر گردید.

سنگلج: محل زندگی من و برادرم عزت‌الله انتظامی، زندگی‌نامه و خاطرات، موسیقی، پایه‌گذاری گروه کر انتظامی، کوهنوردی و ورزش، بازیگری در سینما و تلویزیون، اشعار شعرا و تصاویر بخش‌های مختلف این کتاب هستند.
پرفسور سید حسن امین در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است:

زیست‌نامه خودنوشت حاضر به قلم استاد قدرت‌الله انتظامی در آستانه نودسالگی ایشان که به کوشش دوست صاحب‌قلم، نویسنده و منتقد ادبی و هنری جناب آقای برومند شکری ویراستاری شده و اکنون آماده چاپ شده است، می‌تواند در عداد آثار مزبور، در کنار زندگی‌نامه برادرش عزت‌الله انتظامی (نامدارترین چهره موفق سینما، تئاتر و تلویزیون)، ورقی زرین بر مجموعه خاطرات و زیست‌نامه‌های خودنوشت معاصران بیفزاید.

به ویژه که توانایی‌های مختلف شخصیتی و هنری استاد انتظامی (اعم از موسیقی، سینما، تلویزیون، تئاتر، ورزش، کوهنوردی و…) را شناسایی می‌کند و من به نوبت ناقابل خویش، نشر این اثر و قرائت آن را به هموطنان ایران‌دوست و دوستداران هنر توصیه می‌کنم و برای نویسنده، ناشر و ویراستار و به قول قدما بانی و ساعی صحت و سلامت و توفیق روزافزون آرزو دارم.

به ویژه که کتاب ساز و سختی با عکس‌های متعدد تکی و دسته‌جمعی (جمعا بیش از شصت عکس)، ابعاد مختلف زندگی استاد قدرت‌الله انتظامی و خانواده عزیز و دوستان و یاران ایشان (از جمله عزت سینمای ایران زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی) را به تصویر می‌کشد و از قدیم گفته‌اند که یک عکس از یک کتاب گویاتر است.

ما نمانیم و عکس ما ماند/ گردش روزگار، بر عکس است!

استاد مجید انتظامی آهنگساز و موسیقیدان سرشناس کشور و فرزند استاد عزت الله انتظامی دربارهٔ عموی خود قدرت‌الله انتظامی نوشته است: «عمویم قدرت‌الله انتظامی تأثیری در زندگی من گذاشت که زندگیم را ساخت. نوای ساز وی در کودکی آن چنان مرا مفتون می‌کرد که ساعت‌ها به تماشای نواختنش می‌نشستم.

برایم عجیب بود صدایی که از ساز ویولن بیرون می‌آمد چه اعجازی دارد که تمامی اطرافیان را سخت تحت تأثیر قرار می‌دهد که مجبور شوند سکوت نموده و گوش فرا دهند. اینگونه شد که من قدم به هنرستان موسیقی گذاشتم.

سالها بعد که خود مشغول به کار شدم توانستم با معرفی عمویم به استاد حسین دهلوی زمینه فعالیتش را در ارکستر دهلوی و آقای مصطفی پورتراب فراهم سازم. امیدوارم که خدایش در همه حال از بلا دور بدارد»
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 7 = 1