رمز موفقیت این چهار نفر چیست؟

رمز موفقیت این چهار نفر چیست؟|سرزمین هنر|کیوان بهارلویی|تلویزیون

در میان محصولات ماه‌های اخیر تلویزیون و پلتفرم‌ ها، اعم از سریال تا برنامه‌های ترکیبی، چند برنامه بیش از بقیه جلب توجه کردند.

ایرج طهماسب با برنامه «مهمونی» در پلتفرم نماوا، سعید آقاخانی با سریال «رازبقا» در پلتفرم فیلمنت، رضا رفیع با برنامه «قندپهلو» در شبکه آموزش و اصغر نقی زاده با برنامه «جنگ دوست داشتنی» در شبکه نسیم ازجمله موفق‌ترین محصولات تصویری ماه‌های اخیر بوده‌اند.

طهماسب با تکیه بر تبحر خود در کار با عروسک‌ و استخدام صداپیشه‌های آشنا و گمنام، برنامه ساده، ولی مفرح «مهمونی» را ساخته و روانه نماوا کرده، برنامه ای که در کنار بخش‌های مختلف از تئاتر تا موسیقی و گفت وگو با مهمان، بیش از همه به خاطر همان تخصص طهماسب در کار با عروسک‌ها، جلب نظر کرده.

سعید آقاخانی با داستانی چند وجهی که از ماجرای واکسن تا تنازع سیاسی-اجتماعی را دربرمی‌گیرد، سریال «رازبقا» را روانه فیلمنامه کرده. سریالی که بدنه آن را بازیگران طناز سریال «نون.خ» تشکیل داده اند.

«رازبقا» در هر اپیزود پر و پیمان، ماجراسازی و حادثه پردازی طنازانه ای دارد و خیلی زود مورد توجه قرار گرفته. آقاخانی خیلی خوب طنز و بازیگری در طنزهای موقعیت را می شناسد و با همین شناخت، این اثر را به محصولی بی ادعا، ولی سرگرم کننده بدل کرده.

اصغر نقی زاده با برنامه «جنگ دوست داشتنی»، فضایی مفرح را در دل بازیابی خاطرات جنگ، پیش روی مخاطب قرار داده، فضایی که در کمتر برنامه مرتبط با جنگ دیده ایم.

«جنگ دوست داشتنی»که از شبکه نسیم پخش می شود به دل جنگ‌ می‌رود ،ن هم نه از طریق نشان دادن توپ و تانک ، فقط با دست گذاشتن روی آدم هایی که ورای سختی جنگ از شیرینی ها و تفریحات خود در جنگ هم می‌گویند.

رضا رفیع فصل تازه ای از«قندپهلو» را در شبکه آموزش ارائه داد. برنامه ای ظاهرا مسابقه محور که بسیار بیشتر از برخی سریال‌ها و فیلم‌های طنز می‌خنداند و در عین حال بار ادبی خود را هم داشت. وی با دعوت از استعدادهای طنز ادبی و معرفی آنها در رقابتی شیرین، مخاطب را سرگرم می‌کند.

آنچه طهماسب، آقاخانی، نقی زاده و رفیع را از بقیه جدا می کند چیست؟ اینها شق القمر کرده‌اند؟ مطمئنا خیر.

این چهار نفر، کار خارق العاده ای نمی کنند و فقط در حیطه ای فعالیت می کنند که به آن اشراف دارند. رمز موفقیت آنها همین است و ای کاش تمام آنها که می خواهند سفارشی را از صداوسیما یا پلتفرم ها بپذیرند، سفارشی را دریافت کنند که در آن تبحر دارند تا مخاطب هم از تماشای نتیجه کار آنها لذت ببرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

44 − = 37