رمان جدید یاسمن خلیلی فرد با عنوان «انگار خودم نیستم»

 جدیدترین نوشته یاسمن خلیلی فرد رمان «انگار خودم نیستم» به زودی رونمایی می شود.

 

«انگار خودم نیستم» همچون رمان قبلی یاسمن خلیلی فرد، «یادت نرود که …» که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده بود، به روابط میان انسانها می پردازد. رمان داستان زندگی سه زوج را روایت می کند که زندگی و روابط آن ها به نحوی با هم گره خورده و به واسطه دوستی دیرینه شان تغییر و تحولات هر یک، زندگی دیگری را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

برخلاف «یادت نرود که…» که راوی آن دانای کل است، «انگار خودم نیستم» راوی اول شخص دارد و درواقع هر یک از شخصیت های اصلی در بخشی، راوی روایتِ مربوط به خود است.

«انگار خودم نیستم» نیز همچون، «یادت نرود که …» فضایی دراماتیک دارد و میتوان با مطالعه اش به پیشینه سینمایی نویسنده آن پی برد که تحصیلات او در حوزه کارگردانی سینماست.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

شخصیتهای رمان «انگار خودم نیستم» از طبقه متوسط اما روشنفکر جامعه انتخاب شده اند، آنها اساتید یک دانشکده ی هنری هستند. این فضا برای نویسنده ملموس و آشناست زیرا او شش سال در دانشگاه هنر تهران تحصیل کرده و طبیعتاً چنین فضایی بخشی از تجربه زیسته اوست.

رمان با این عبارت از ارنستو ساباتو آغاز می شود: «از همه غم انگیزتر زمانی است که کسی که دوستش داری، هیچ تلاشی برای نگه داشتنت نمی کند.» شاید این جمله تداعی گر یک اثر رمانتیک باشد اما رمان جدید خلیلی فرد اثری روانشناسانه با تم خانوادگی است و رگه های عاشقانه آن در قیاس با «یادت نرود که …» کمرنگ تر است.

رمان جدید یاسمن خلیل فرد
رمان جدید یاسمن خلیل فرد

«انگار خودم نیستم» را انتشارات «ققنوس» در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه منتشر کرده است و تعداد صفحات این رمان ۴۴۰ صفحه  در تاریخ جمعه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶ در کتابفروشی تازه تأسیس «آوند قیطریه» رونمایی خواهد شد.

در مراسم رونمایی کتاب «انگار خودم نیستم» سه چهره ادبی (لادن نیکنام، لیلی بخشی و مهسا ملک مرزبان) به بیان تجربیات خود از مطالعه این رمان خواهند پرداخت و پس از آن کتاب برای هواداران امضا خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 − 20 =