رقص موج های رنگی در نمایشگاه آبرنگ بانوان نقاش

گفتگو با راحله نصیری سرپرست گروه

نمایشگاه آبرنگ بانوان نقاش از روز جمعه ۲۳ آذرماه در گالری «مهر مریم» میزبان شهروندان تهرانی علاقمند به هنر نقاشی است.

نمایشگاه آبرنگ بانوان نقاش به سرپرستی «راحله نصیری» و با حضور آثار هنرجویان «شیوا آقامیرزا»، «سارا امیراکبری دماوندی»، «فرنوش جعفری»، «هلیا ذوالفقاریان»،«عطیه سطانی»، «نسیم صابرزمان»، «ستاره صالحی»، «ویداغروی»، «الهام غفاری»، «سمانه مظاهری» و «شیرین مقدم» عصر جمعه ۲۳ آذرماه در گالری مهر مریم گشایش یافت. به همین مناسبت با همکاری روابط عمومی گروه گفتگویی با خانم راحله نصیری انجام گرفته است که می خوانید:

 خانم نصیری برگزاری نمایشگاه آبرنگ بانوان نقاش که به صورت گروهی انجام شده است چه تأثیری در کار انفرادی هنرمندان جوان می گذارد؟

  • راحله نصیری: “برگزاری نمایشگاه برای یک هنرمند از نظر احساسی بسیار مفید است چراکه قطعاً او می تواند به توانایی های خودش پی ببرد و از بازخورد مخاطبان آثارش آگاه شود. با برگزاری یک نمایشگاه، افراد غیرهنری هم می توانند دنیا را از چشم یک هنرمند در آثار نمایش داده شده ببینند. همه می دانیم زاویه دید افرادغیرهنری وعادی قطعا با هم فرق دارد و یک هنرمند لطیف تر و زیباتر دنیا را می بیند و این همان نکته ای است که همیشه سعی دارم در آثارم حس شود. اشتراک گذاری این احساس و دیدگاه اثرات مثبتی خواهد داشت. بینندگان آثار من همیشه حسی که دریافت می کنند را به من منتقل می کنند و می گویند که ظرافت و لطافت کار را درک کرده اند و لذت برده اند.موضوع نقاشی ها آزاد است و بیشتر آثار به سبک رئال هستند. سعی شده هرکدام ازهنرمندان با توجه به حسی که دارند کار کنند. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه علاوه بر تکنیک آبرنگ در سایر تکنیک های نقاشی نیز مهارت دارند و فعالیت می کنند”.

    راحله نصیری
    راحله نصیری

ویژگی کار با آبرنگ چیست؟

  • کار آبرنگ به این صورت است که آب دست ما راباز می گذارد و هرکاری می خواهیم را انجام می دهیم. درواقع این آب است بخش بزرگی از کار را در تکنیک های آبرنگ می سازد».

 در مورد نمایشگاه هایی که خودتان به صورت انفرادی یا گروهی انجام دهید هم توضیح دهید.

  • «من نمایشگاه های زیادی هم به صورت انفرادی هم به صورت گروهی برگزار کرده ام همچنین در فستیوال های خارج از کشور هم حضور داشتم که آخرین تجربه ام فستیوال آبرنگ فابریانو بود که در ایتالیا برگزار شد و در بخش بین الملل اثرم توسط داوران ایتالیایی پذیرفته شد وخیلی هم استقبال کردند. اصولا آثار اندکی در این بخش پذیرفته می شوند». 

نمایشگاه گروهی بانوان نقاش
نمایشگاه گروهی بانوان نقاش

 شما به عنوان سرپرست گروهی که نمایشگاه آبرنگ بانوان نقاش را برپا کرده اند فکر می کنید افراد کم تجربه برای معرفی آثارشان چه باید بکنند؟

  • معمولاً فرهنگسراها از برگزاری نقاشی برای افراد کم تجربه استقبال خوبی می کنند و بعدها افراد می توانند در گالری های صاحب نام نمایشگاه برگزار کنند. وقتی هنرمند به سطحی برسد که آثارش قابل معرفی باشند، می تواند کارش را برای نمایش در گالری های مختلف ارائه دهد و خیلی خوب می تواند حرفه ای کار کند و بازخوردهای بی نظیری دریافت خواهد کرد. وقتی با بازدیدکنندگان نمایشگاه صحبت می کنیم حس خوبی می گیریم و انتقال حسی عمیق به صورت رو در رو بین نقاش و بازدیدکننده اثر ایجاد می شود». 

لازم به یادآوری است که علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار نمایشگاه گروهی آبرنگ از ۲۳ تا۲۹ آذر گالری به «مهرمریم» واقع درخیابان قیطریه، روی به روی پارک، نبش شب تاب، پلاک ۱، واحد ۱۰، طبقه سوم از ساعت ۱۷ تا ۲۰ مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 3 =