رأی هائی که خوانده نمی شوند!

پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر هم پشت سرگذاشته شد ،درحالی که هنوز ابهام درباره نحوه شمارش آراء تماشاگران برای انتخاب بهترین فیلم از نظر تماشاگران حل نشده باقی مانده است.

درحالی که پیش از اکران هر فیلم دربخش سودای سیمرغ تیبلغ خوش ساختی درقالب انیمیشن پخش می شود که از تماشاگران می خواهد بعدازنمایش فیلم آرای  خود را به صندوقهای موجود درسالنهای انتظار سینما بیاندازند،وتماشاگران هم با احترام به این دعوت بعد از نمایش فیلم کنار صندوقهای مذکور حاضر می شوند تا درباره فیلمها نظرات خود را با انداختن برگه ها نشان دهند، دیگر یقین حاصل شده است که این آرا خوانده نمی شود وبرگه های رأی گیری فقط به سانسهای خاصی در هرکدام از سینماها تعلق می گیرد.

ظاهرا اقدام به تقلب برخی از تهیه کنندگان فیلمهای حاضر در بخش سودای سیمرغ و خریداری بلیطهای باقیمانده سانسهای برخی از سینماها، باعث سخت گیری های بیشتر مسؤلان مربوطه برای اخذ آرائ مردمی سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر شده است.  با این وجود سایت رسمی جشنواره دراین باره اطلاع رسانی خاصی انجام نداده است .

حال جای این پرسش باقی است چرا قدر مشارکت جوئی تماشاگران فهیم سینمای ایران

برای ایجاد رقابتی سازنده در مهمترین رخداد سینمائی کشور به شایستگی ارج نهاده نمی شود واین سرمایه مهم (آرائی که به صندوق سالنهای مختلف  ریخته شده) خوانده نمی شود؟!

حداقل کاری که میتوان دراین باره انجام داد جمع آوری صندوقها یا عدم نمایش آنونس آن قبل از نمایش فیلم درسالنهائی است که رأی گیری درآن صورت نمی یرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

48 + = 49