برنامه های«روز حافظ»در سال ۱۳۹۶به نام “حافظ و اخلاق” نام گرفت

بیستم مهرماه هرسال درتقویم رسمی کشور ما به نام روز گرامیداشت حافظ نام گذاری شده است. با توجه به تقارن این روز در تقویم امسال با ایام ماه محرم مسؤلان بنیاد حافظ شناسی تمهیدات ویژه ای اندیشیده اند تا از این تقارن بهترین استفاده معنوی بعمل آید. دکتر کاووس حسن لی رئیس مرکز “حافظ شناسی” در گفتگو با ایسنا در این باره توضیحات بیشتری داده اند که می خوانید.

دکتر کاووس حسن لی روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت : در نشست های علمی و تخصصی یادروز حافظ در شیراز، دیگر نقاط ایران و جهان تاکنون موضوع هایی مانند عصر حافظ، تاثیرپذیری حافظ از منابع دیگر، تاثیرگذاری حافظ بر ادبیات پس از خود، تصحیحات دیوان حافظ، حافظ و قرآن، ترجمه¬های شعر حافظ، زیبایی شناسی شعر حافظ، حافظ و معنویت و … مطرح شده بود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال نیز آیین یادروز حافظ در ماه محرم برگزار می شود و یکی از پیام‌های بنیادی نهضت عاشورا اخلاق مداری و دعوت به اخلاق نیکو است، مرکز حافظ‌شناسی موضوع برنامه‌های علمی یادروز حافظ در سال ۱۳۹۶ را ‘حافظ و اخلاق’ در نظر گرفته است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید
دکتر کاووس حسن لی

مدیر مرکز حافظ شناسی گفت: یکی از دلایل رویکرد گسترده‌ مردم به دیوان حافظ وجود بسیاری از پیام‌های ناب اخلاقی است.
وی ادامه داد: دعوت به نیک رفتاری، راست‌کرداری، خوش‌خلقی‌ و زلالی درون و نیز پرهیز از خودبینی و خودخواهی، و دوری از ریا، دروغ، عیب‌جویی و دیگرآزاری از سفارش‌های همیشگی حافظ شیرازی‌ست که در زیباترین زبان هنری بازتاب یافته است و امروز که جامعه‌ ما بیش از گذشته نیازمند اصلاح رفتار خویش است، دیوان حافظ می‌تواند یکی از سرچشمه‌های شیرین و کارامد چنین آموزه‌هایی باشد.
حسن لی گفت: مرکز حافظ‌شناسی همه فرهنگوران، اندیشمندان و علاقه مندان را به درنگ در سروده‌های متعالی حافظ و بازشناسی و واکاوی مفاهیم اخلاقی آن فرامی‌خواند و آمادگی خود را برای دریافت مقالات علمی اعلام می‌دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 − 33 =